Alla inlägg den 28 december 2009

Av Jenny - 28 december 2009 01:45


Hej,


nu börjar jag friskna till igen. Har legat i snart en vecka med halsfluss, hög feber, huvudvärk och hosta. Tänka sig att jag lyckades tajma in hela julveckan med denna bedrövliga halsfluss! Och som inte det vora nog blev jag dunderförkyld oxå. Så denna jul har jag tillbringat i soffan hos mamma. Orkade inte vara uppe knappt något.. bara medans vi åt mat och öppnade julklappar. Min gulliga mamma tog hand om mig. Det är allt bra tur att mammor finns, eller hur?


Snart är år 2009 till ända.. Tiden går ju så otroligt fort. Och ju äldre man blir desto fortare går den. Hur skulle jag sammanfatta detta år? Hm, jag skulle nog vilja kalla det det regniga och soliga året.. Vad menar hon nu tänker kanske ni?


Jo, första halvan av detta år kändes ganska ledsamt och uppfylldes till ganska stor del av saknad. Jag träffade en sån fin man förstår ni. Vi träffades förra sommaren och dejtade varandra i ett halvår. Ja, på sätt och vis hade vi väl ett förhållande kan man ju säga.. Har aldrig träffat någon som jag kännt att jag har haft så mycket gemensamt med som jag kände att jag hade med honom. Han hade mycket av det jag söker efter hos en man. Vi var nog ganska lika till sättet.. Han var väldigt omtänksam. Vi hade det mycket trevligt tillsammans. Han tyckte väldigt mycket om mig, men han insåg till slut att det han kände för mig inte var riktig kärlek. Jag saknade honom mycket under dom där första månaderna.. Men han var uppenbarligen inte den rätte. Den rätte är någon som älskar mig lika mycket som jag älskar honom. Jag vet att jag kommer att träffa honom en dag..


Andra hälften av detta år kallar jag den soliga tiden! Jag har haft en underbar sommar som har gått i dansens och vänskapens tecken. Har tillbringat mina semesterveckor genom att dansa på Öland, i Malung och i övriga Dalarna. Under sommaren och hösten har jag funnit många nya vänner. Riktigt trevliga och öppna människor som jag känner mycket gemenskap med. Det har varit så underbart! Jag har upplevt så mycket värme och uppskattning, vilket har fått mig att blomma upp och kännt mig som en rik människa. Det har kännts så skönt där inombords. Riktigt värmande. Vad ska man med pengar till, när vänner kan göra en så rik och levande? Tack för allt ni har gett mig!


Nu är det inte många dagar kvar av 2009.. Nästa år, år 2010, vad kommer att hända då måntro? Ja det återstår att se. Jag tänker iallafall se till att jag kommer i bra form inför beachen i sommar. Känner mig riktigt taggad! Självklart kommer jag att åka på dansveckan till Öland. Det blir min nionde dansvecka där om jag har räknat rätt. Årets bästa vecka! Min dröm är oxå att komma iväg utomlands någon gång i maj/juni. Skulle vara skoj om man var flera tjejer som åkte. Jag har resecheckar som längtar efter att få komma till användning. *smile*


Andra drömmar som jag har som sträcker sig längre fram i tiden är att finna kärleken, gärna börja om på nytt någon annanstans i vårt land, byta jobb, skaffa ett hus som ligger ganska lantligt och så småningom få barn. Stora drömmar med andra ord. Men inte omöjliga.


Nu har jag drömt och filosoferat färdigt för denna gång. Nu är det nannedax.


Må så gott där ute..


Kram från Jenny!


     

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards