Alla inlägg under april 2009

Av Jenny - 29 april 2009 18:13


Eftersom det var sånt kanonväder i helgen, så tillbringade jag fyra timmar i lördags och lika många timmar på söndagen med att sola på mammas altan. Det var ljuvligt! Så nu har man skaffat sig en grundbränna. På kvällarna grillade vi. Grillad mat är bland det bästa jag vet! Mums fillibabba! :-P


Tänk hörrni att man har varit liten en gång i tiden.. Det är knappt så att man kan fatta det. Jag hittade mammas gamla fotoalbum när jag var hemma hos henne. Hon hade flera album med bilder på mig genom min uppväxttid. Dom var kul att se. Jag fick mig en del goda skratt. Här är några av fotografierna.. Känner ni igen mig? :-)


Här är jag blott nio månader gammal. Någon som vill ha en kram? :-)


Mamma berättade att jag var ett lugnt barn som liten. Hon kunde placera mig på ett ställe (som tex i diskhon), sedan satt jag där så snällt och tittade på vad som hände runt omkring mig. :-)


Haha! Vilken schysst gubbprofil man har här! Jag håller på och inspekterar vad som finns i den spännande kökslådan.. :-P


Hihi! Vilken gullig putmage jag hade här när jag var 11 månader. Är än idag förtjust i kramdjur. Har både nallar och gosekaniner i mitt sovrum här hemma.. *smile*


Jenny 1 år..


En liten gumma skulle gå en gång - till marknaden uti Nora..

Här är jag 15 månader gammal. :-)


21 månader gammal. Tänk att jag började träna på telefonist-yrket redan vid sån ung ålder!? *ler*


Här har vi ett ovanligt kort på mig när jag är två år. Jag är för en gångs skull inte lika glad på detta kort som jag brukar vara. Orsaken? Jag lyckades klättra upp på gräsklipparen och sen vågade jag inte klättra ner igen. Elaka mamma hjälper mig inte ner utan springer in och hämtar kameran för att föreviga sin tämligen frustrerade dotter!


Jag och mamma i gröngräset på Djurgården. Tänk, där är mamma lika gammal som jag är nu..


Julen 1982. Jag är nu fyra år och har fått mina första längdåkningsskidor i julklapp. Se upp i spåren, här kommer jag!!


Sjökaptenskan Jenny! Här styrandes vår segelbåt, en Kungskryssare..


Jag och min bästa väninna Mia år 1988. Vi är tio år gamla. :-)


Har alltid älskat att leka med snö, även nu när jag är 30 bast. En del människor växer visst aldrig upp. *smile* År 1993 hade jag dessa fuula glasögon på mig. Hua!


Aah, inget går upp emot en skön tupplur i hängmattan. :-D Nu har man ju nyligen tagit studenten och kan kosta på sig att slappa lite extra, eller hur? *ler*



Av Jenny - 24 april 2009 09:48


Hej!


Äntligen börjar jag kvickna till och bli lite mer som människa.. Det var många år sedan jag kände av pollenblomningen så här mycket. Just nu är det höga halter björkpollen i luften där jag bor enligt rapporterna. Det känns verkligen.. Värst är det på morgnarna. När jag vaknade i morse var näsan helt igentäppt, hela ansiktet kändes svullet och huvudet tungt, lungvolymen kändes decimerad och nysattackerna avlöste varandra. Usch, vad jobbigt. Vill bara att det ska vara över för den här gången.. Ett år åkte jag iväg en vecka till Medelhavet för att slippa ifrån åtminstone en allergivecka. Men det var ju som sagt några år sedan jag påverkades så här mycket. Jag knaprar medikamenter och inhalerar Lomudal och Bricanyl. Jag är uppenbarligen inte ensam om att känna så här.. Var och varannan jag stöter på stönar över sin allergi dessa tider.. *atjoo*


Här är en bra site för att få en pollenrapport där du bor: www.pollenrapport.com


Imorgon ska jag njuta av solen. Det ska bli dejligt väder! Lånar kanske mammas altan och lapar solsken där. Lite nytta ska jag oxå få gjort som däckbyte, biltvätt, deklarerande, städning och balkongpiffing. Nu ska balkongmöblerna ställas fram! :-D


Annars har det väl inte hänt så mycket.. Återstår att se om jag får något jobbuppdrag nästa vecka. Det är ju kortvecka och jag har faktiskt unnat mig en semesterdag på torsdag när det är Valborgsmässoafton. Fett skönt, som man säger på ungdomsspråket. *smile*


Just nu lyssnar jag mycket på cd:n Rix FM 2009. Den har en skön blandning av schyssta låtar.


 


Här är en mysig låt av det lite lugnare slaget. Takidas uppföljare på hiten Curly Sue.. Den heter Handlake Village. Ni känner säkert igen den. ;-)







Av Jenny - 23 april 2009 13:33


Maria tittade lite extra på mig idag.. eller var det bara inbillning? Det kanske var för hon tyckte att jag påminde om hennes skådespelarkollega Helena Bergström. Tihi! Jag var till Joy i Gallerian idag på lunchen. Faktum är att jag fastnade i den affären hela lunchenrasten. Dom hade 25% rabatt på hela sortimentet. Men det var inte bara jag som spenderade en hel del tid i provhyttarna där. Den, enligt mig, superduktiga skådespelerskan Maria Lundqvist var där med sin kollega Görel Crona. Görel agerade smakråd åt Maria. Jag provade rätt många plagg, men till slut tog jag mitt förnuft till fånga och lämnade affären med endast ett inköp. En väldigt fin ljusrosa (dom som känner mig vet hur förtjust jag är i denna färg) stickad kofta med pärlemo-knappar och ett sidenband runt midjan som man knyter framtill. Gullig kofta verkligen. Jag köper rätt mycket gulliga kläder. Egentligen skulle det vara kul att köpa något tuffare oxå. Jag är snäll som person, men ibland skulle det vara kul att låtsas vara lite tuff.. iallafall på utsidan. ;-P Vem vet, en dag kanske ni kommer att få se en Jenny med skinn, nitar och svarta nätstrumpor.. Skulle det vara något? *smile*


Jag tog bort Bullen-grejen jag skrev här tidigare.. Tyckte att det var rätt fjantigt skrivet. ;-)



Kramiz från J




Av Jenny - 21 april 2009 14:10


Hejsan min kära Dagbok! ;-)


Sitter just nu i receptionen och jobbar. Det är ganska lugnt och jag börjar dagdrömma mig bort.. Om jag inte hade varit receptionist, vad skulle jag ha satsat på att bli istället? Hmm.. dagmamma kanske? Författare eller kanske fotograf? Eller man kanske skulle göra något mer äventyrligt?! Jag vet! Jag kanske skulle bli spion eller superhjältinna? *smile*

Jenny - Agent 69, med rätt att skjuta med pickadoller!



Ser jag cool ut?? Yeah! Här kommer ytterligare ett kort på mig som spion:



Hmm.. jag får nog träna på att se mer bister ut.. Spioner ska väl se allvarliga ut? Ja, jag tror nog det.. Jag blev ju bara så glad när fotografen log mot mig när han fotade (säger vi). :-D



Nu blev jag törstig. Jag vet.. egentligen borde jag väl smutta på en Shaken not stirred-Martini, men jag jobbar ju.. Så jag tar min favoritläsk istället. Ja, ni gissade rätt.. det blir en coca cola alla gånger! *slurp*


Visst är det fina spionbilder på mig va? Det är en kille som heter Magnus som har gjort dom. Han ska komma och hälsa på mig här framöver. Det blir roligt. Vi tänkte ta och inviga nya berg-och-dalbanan på Grönan. Insane heter den. Jag har skrivit om den i ett tidigare inlägg här på bloggen (26 februari i år).


Och så har det då äntligen hänt! Lilla Erica har kommit till världen. En liten guldklimp på 3460 gram såg ljuset för första gången i söndags kväll. Jag skriver guldklimp för jag är säker på att det är vad Zandra tycker att hon är. *smile* Missförstå mig rätt. ;-) Zandra mms:ade ett fotografi på henne till mig. Jättegullig unge!!! Grattis min väninna. Jag är så glad för din skull. *ler stort*


Den här veckan jobbar jag på en känd tv-kanal. Det är en trevlig arbetsplats. Har fått träffa sportjournalisten och programledaren Artur Ringart och vd:n och debattören Jan Scherman som tidigare har varit programledare för Kalla Fakta. Jag märker att jag känner mig mer hemma i nöjesbranchen, än med att jobba på dom mer stelare och striktare finansföretagen som jag oxå har varit uthyrd till. För er som inte visste det, så jobbar jag inom bemanningsbranchen som konsult. :-)


Jag läste något idag som gjorde att jag fick mig en tankeställare. En påse micropopcorn innehåller lika mycket kalorier som tre stycken smörgåsar! Jag är en riktig popcorn-fan. Men nu får jag kanske tänka mig för lite innan jag lägger in en påse i micron.. Åh, vad svårt det är att vara nyttig. Det mesta som är gott innehåller ju fett eller socker.. Jag skulle behöva en dietist och en kock. Någon som ställer upp? ;-)


Kramar från lilla mig



Av Jenny - 18 april 2009 23:05


My oh my! Nakna killar som endast skyller sig med knäckebröd. Hur upphetsande och naughty är inte det?! Jag måste säga att I like it a lot! *skratt* Vad modiga dom var! Jag pratar förstås om gårdagskvällens avsnitt av programmet Talang. Fem unga killar klär av sig spritt språngande nakna inför publiken och alla oss tv-tittare och börjar dansa till musik med knäckebröd som snoppskydd. Tjohoo!


Efter uppträdandet fick dom juryns enhäldiga gillande. Alla tryckte "JA" till att dom skulle gå vidare, ja hör och häpna till och med Bert Karlsson uppskattade detta nummer. *smile* Hur hög var då talang-skalan på detta? Inte så hög skulle jag vilja påstå. Men dom var rusktigt modiga och dom lyckades med konsten att inte visa snoppiloppisarna, detta trots att dom till och med bytte knäckebröd med varandra! :-D Kunde inte låta bli att le fånigt när jag såg dom och ja.. lite började jag nog allt att dregla oxå! Började att dregla när jag såg dom smarriga knäckebröden såklart, vad trodde ni att jag dreglade för??! *ler stort*


Här kan ni se deras läckra show: http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.948508 :-D


Idag har jag fått en hel del gjort! Jag har gått en långpromenad med Mia och hennes hund. Shit pommes, vad det var kallt och blåsigt. Vädret var inte att leka med. Hua vad oskönt! När jag kom hem igen tog jag och kavlade upp ärmarna och idkade storstädning. Skurade hela köket, diskade och bytte sängkläder för att nämna en del.. Fett najs att ha fått det gjort.


Ikväll är det skräääp på tv! Ska nog snart ta och krypa ner i sängen och gosa ner mig i mina nya fräscha sängkläder. Mmm! :-P


Kraaaam och pussss!



Av Jenny - 16 april 2009 13:09


Har ni pollenallergi?


Det har jag. Vilket gissel det kan vara vissa år. Jag känner mig alldeles mosig, näsan är däppt och ibland får jag lite svårt att andas.. Äter allergimedicin varje dag nu. Det konstiga är att enligt allergitestet som jag gjorde hos läkaren förra året, så ska jag bara vara allergisk mot björkpollen. Tidigare om åren har jag bara kännt av björkpollen.. Men björken har ju inte börjat blomma ännu här i Stockholmstrakten? Min kompis Mia känner av al och hassel nu. Jag har kanske plötsligt blivit allergisk mot al och hassel jag med?? Eller så är jag allergisk mot dammråttor? Flera såna rackare har kommit på besök hos mig märkte jag när jag var hemma sist.. Hmm..


Idag fick jag så äntligen ett jobbuppdrag. Det är mitt första på säkert fyra veckor.. Jag är på ett reseföretag där jag har varit förut vid två tillfällen. Det är ko-lugnt här.. Därför passar jag på att skriva några rader i bloggen. :-) Framför mig har man placerat en cola-automat. Den kommer jag nog inte att kunna motstå här senare under eftermiddagen.. Cola är ju så gott! Sen några veckor tillbaka har det gått åt fanders med att försöka tagga ner med colakonsumerandet. Jag har druckit en hel del.. ähum.. Men jag har inte orkat bry mig. Sen jag var sjuk för några veckor sedan, har jag inte kommit igång med träningen heller. MÅSTE ta tag i den igen. Men det är inte så lätt när huvudet har kännts tungt av allergin (eller vad det nu är för något). Över huvudtaget har jag kännt mig lite låg och omotiverad. Men snart jäklar ska jag ge järnet igen! :-)


"- Den varma perioden börjar redan i mitten av juni och varar till mitten av augusti." Så säger väderoraklet Wolfgang Röder utan att tveka. Detta läste jag i Aftonbladets nätupplaga. Det låter ju hur smutt som helst om dessa spådomar infrias! För några dagar sedan meddelade jag min chef när jag ska vara ledig i sommar. Jag kommer att ha semester vecka 27, 29 och 30. Sen sparar jag 13 semesterdagar till senare tillfällen. Blir det fint väder under dessa veckor, så blir man ju very happy om man säger så. *smile*


Vad har hänt mer? Zandras bebis har inte kommit ännu. Hon har värkar från och till, men sen upphör dom. Bebisen verkar trivas i magen. Den kanske tycker att världen utanför verkar lite skrämmande och stor? Snart inser han eller hon nog att det inte är så pjåkigt att vara ute ändå.. Kunna ligga och rapa, prutta, dricka smaskig mjölk, skratta och kanske gråta en skvätt för att få lite attencion. *ler* När han eller hon kommer ut ska han eller hon få en present av mig. Hör du det, bäbisen? Kom ut nu så får du en massa välkomstpresenter  av en massa trevliga och snälla peoples vettja! De´e´la´ sköj så säg? Varför börjar jag snacka göteborska helt plötsligt förresten? Äh, ni hajjar ju vad jag säger ändå.. Tihi! *knas-Jenny*


I förrgår var jag på jobbintervju hos en rekryteringsavdelning. Jag gick vidare direkt (bra jobbat, Jenny) och igår fick jag komma på intervju hos själva företaget som har den lediga tjänsten. Den intervjuen flöt oxå på jättebra. Men, jag har tackat nej idag till tjänsten. Kände att jobbet inte passar mig riktigt.. Det finns fler jobb. Just nu har jag ingen brådska känner jag. Allting ordnar sig. Just nu har jag fokus på den underbara sommaren som är i antågande. Efter att ha pratat med min chef på bemanningsföretaget häromdagen, så lät det positivt för mig.. Alltså med tanke på varslet som jag nämnde förut. Som sagt, ingen idé att oroa sig innan man vet hur det blir.. ;-)


Kram: J


Ps. Ytterligare två personer har påpekat att jag liknar Helena Bergström efter att ha sett det nytagna kortet på mig som jag numera har som profilkort på min blogg.     ;-) Ds.




Av Jenny - 15 april 2009 15:32


Två nunnor är ute och går. Den ena kallas Syster Matematik (SM) på grund av hennes skarpa matematiska sinne. Den andra kallas Syster Logik (SL), eftersom hon är så logisk.

Det blir mörkt och de är fortfarande långt ifrån klostret.

SM: Har du lagt märke till att det är en man som följer efter oss? Undrar
vad han vill ....

SL: Men det är ju logiskt - han vill våldta oss.

SM: Åh nej - med det här avståndet kommer han ikapp oss inom 15 minuter.
Vad ska vi göra?

SL: Det enda logiska är att vi går fortare ...

SM: Det funkar inte.

SL: Självklart funkar det inte, han gör ju det enda logiska, han går fortare än oss!

SM: Så vad gör vi nu? Med det här avståndet är han ikapp oss om några minuter.

SL: Det enda logiska är att vi delar på oss. Du går den vägen och jag den här. Han kan inte följa efter oss båda två.

Mannen beslutar sig för att följa efter Syster Logik, och Syster Matematik kommer fram till klostret välbehållen. Hon är mycket bekymrad för den andra nunnan, men så dyker hon upp.

SM: Syster Logik - gudskelov! Berätta vad som hänt!

SL: Jo, det hände det enda logiska. Mannen kunde ju inte följa efter oss båda två, så han valde mig.

SM: Jaja, det vet jag ju (lite förnärmad), men vad hände egentligen?

SL: Det enda logiska. Jag började springa så fort jag kunde och mannen började springa så snabbt han kunde.

SM: Och vad hände då?

SL: Det enda logiska - han hann ikapp mig!

SM: Åh nej, vad gjorde du då?

SL: Det enda logiska, jag drog upp kjolen!

SM: Åh nej Syster! Vad gjorde mannen då?

SL: Det enda logiska, han drog ner sina byxor helt.

SM: Åh nej ... Vad hände sen?

SL: Jamen, det är ju helt logiskt! En nunna med uppdragen kjol kan ju springa snabbare än en man med byxorna nere!

Och till er som trodde att det här var en fräckis - be genast 4 Fader Vår
och gå tillbaka till arbetet! ;-D


                                                  
                      

Av Jenny - 12 april 2009 12:06


Här är jag och Franke. :-)

Franke är Mias och Thomas hund.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards