Alla inlägg den 8 april 2009

Av Jenny - 8 april 2009 23:51


Haha, kan inte låta bli att skratta åt mig själv. Jag är verkligen en rabattkupongoman! :-P Må vara att jag älskar att handla kläder, men det är faktiskt sällan jag köper ett klädesplagg till ordinarie pris. Igår tex var jag till Kappahl och spanade runt lite. Fick syn på en så gullig sommarklänning som jag inte kunde motstå. Den kostade 400 spänn. Lite dyrt för min plånbok insåg jag.. Började fundera på om jag inte hade någon rabattkupong på Kappahl liggandes här hemma.. Jag gjorde som så att jag bad kassörskan hänga undan klänningen i mitt namn tills idag. Gick hem och kollade.. Jodå, tror ni inte att jag fann en rabattkupong på 25%! :-) Idag gick jag ned till Kappahl igen och köpte klänningen. Där sparade jag hundra prutt! Inte så illa. *smile* Det är jag och pensionärerna som kommer där med våra små rabattkuponger. Tihi :-P


Här är en litet kort på mig i min nya klänning (kameravinkeln är väl inte den bästa dock). Lite mer solbränna skulle sitta fint.. Men den anlägger jag så småningom. *ler*


Av Jenny - 8 april 2009 10:03


En blondin kommer in på ett bankkontor i Stockholms City och ber att få ett lån. Hon säger att hon ska till Europa i affärer i två veckor och behöver låna 5 000 kronor.

Banktjänstemannen säger att han behöver någon slags säkerhet för lånet. Blondinen lämnar nycklarna till en ny Rolls Royce som står parkerad på gatan utanför banken. Detta fungerar bra, banken accepterar bilen som säkerhet för lånet.

Banktjänstemannen och de andra på banken får sig alla ett gott skratt åt blondinen som använder en 1.800 000 kronors Rolls som säkerhet för ett lån på 5 000 kronor. Han kör sedan ner Rollsen i bankens garage och parkerar den där.

Två veckor senare kommer blondinen igen, betalar tillbaka 5 000 plus ränta på 31.50  

Banktjänstemannen säger till blondinen: 'Vi är mycket glada att Ni ville låna hos oss, men vi är en smula förbryllade. När Ni var borta kollade vi upp Er och upptäckte att Ni är multimiljonär.  
Det som förbryllar oss är att Ni behövde låna 5 000 kronor.  
 

Blondinen svarar:
'Var annars i Stockholm kan jag parkera min bil i två veckor för bara 31.50?'  


Blondiner kanske inte är så jävla dumma?

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards