Alla inlägg den 7 april 2009

Av Jenny - 7 april 2009 15:45


*Kvidevitt*  Mmm, vad fridfullt det är..  *Kvidevitt*


Sitter på balkongen och njuter i bara linnet och joggingbyxor. Blundar och slappnar av i hela kroppen. Fåglarna sjunger för varandra. Grannarna har inte hunnit hem från sina arbeten. Det är bara jag, me and myself. Och jag bara är. Denna dag förknippar jag med liv. Det känns som att världen runt omkring mig så sakterliga vaknar upp igen efter vinterns mörker och kyla. Blommorna tränger upp ur jorden och sträcker sina nya fräscha gröna blad upp mot himlen. Dess kronblad badar i solskenet. Fåglarna kvittrar och söker efter en partner att skapa nytt liv med. En vindpust smeker min kind. Jag plirar lite med ögonen och min blick fastnar på en fluga som trippar fram på fönsterblecket..


Det är dessa små vackra ögonblick i livet som gör mig varm inombords och får mig att känna mig rik. Rik på glädjen av att kunna uppskatta dessa tämligen enkla och fina stunder. Det behövs inte så mycket för att jag ska känna mig väl till mods. Kärlek, omtanke, vänner och närheten till naturen. Krångligare och dyrare än så behöver det inte vara. *ler*


Idag fick jag mail angående boendet under dansveckan på Öland i sommar. Vi har fått tag på ytterligare en stuga i samma länga, så nu har vi totalt fem stugor. Vi är 25 glada danzers som ska campera ihop, 18 brudar och 7 guys. Fett skoj ska det bli! *smile*


Idag begav jag mig till Kejsaren för att äta lunch. Man får alltid så trevligt bemötande av personalen där och maten är mumsfillibabba! *slickar mig runt munnen och får något drömskt i blicken* Något som verkligen är jättekul är att dom, sedan några månader tillbaka, har börjat satsa på att ta dit dansband. Jag som älskar att dansa blir verkligen lyrisk över detta! Har länge saknat fler danställen i Stockholms-området under vinterhalvåret. På sommaren kan man dansa på Skansen, Gröna Lund, Hågelbyparken i Tumba och om man känner för att åka några mil till finns det två dansställen i Uppsala oxå. Men på vintern har det bara funnits i princip två ställen för folk som vill dansa till modernare dansband. Band som lirar mer aktuell populärmusik, typ låtar från Traxlistan. Idag fick jag reda på att det nu blivit klart vilka som kommer till Kejsaren i höst! Superduperbraiga band säger jag bara!!


24/9 kommer BLENDER.

Dom är hur great som helst!

29/10 kommer WAHLSTRÖMS.

Fartiga bugglåtar och sköna foxlåtar!

3/12 kommer CASANOVAS.

Deras nya sångare har lyft hela bandet enormt tycker jag!


Så vill ni ha en trevlig kväll så tipsar jag er att åka till Restaurang China Kejsaren på Sågvägen 2 i Åkersberga. Här är deras hemsida: http://www.chinakejsaren.se/

Väl värt ett besök.. till och med flera besök!! *smile*


Kramisar från en glad Jenny :-)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards