Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Åh vad det är roligt att handarbeta och pyssla!

Av Jenny - 10 maj 2009 20:05


Vet ni vad? Jag är sugen på att handarbeta.. Det är rogivande att sitta på kvällarna i soffan och brodera, samtidigt som man tittar på tv. Nu var det rätt länge sen jag kom mig för att brodera faktiskt.. Det är kanske dax att ta upp den hobbyn igen? :-) Numera är det säkert väldigt ovanligt att människor i min ålder handarbetar.. Men det är kul! Prova vettja. Jag brukade, när jag broderade som mest, ge bort det mesta. Vill inte ha en massa broderier upphängda i hela hemmet.. Känns som att det blir lite pensionärsvarning då. *ler* Bonaderna kanske skulle passa bättre på väggarna i det där huset på landet som jag drömmer om? Who knows?


Den här tavlan har jag behållt, men den är dock inte uppsatt på väggen..


Den här bonaden ligger i bokhyllan i klädkammaren.. Har inte ordnat någon upphängningsanordning åt den än. But some day I will..


Det här nyckelskåpet gjorde jag till min mamma. Hon fick den i julklapp för några år sedan..


Denna toarullshållare fick min lilla mormor..


Och denna lilla vägglöpare fick min bonuspappa..


.. och min bonusfarmor fick denna i julklapp samma år:


Ja, det är kul att handarbeta och pyssla minsann. :-) Jag tycker även att det roligt att göra decoupage. Här kan ni se några krukor som jag har gjort med hjälp av just decoupage-metoden. Det är kul, för dom är ju unika. Det är bara jag som har dessa krukor i hela världen. *smile*

 



 
 
Ingen bild

Patrik

10 maj 2009 22:24

Jättefina handarbeten - och ja, man kanske ska ha mer gammaldags stil hemma för de ska passa in. Men någon bonad eller vepa kan vara snyggt. Har 2 vepor själv
Inget fel att ha handarbete som hobby men misstänker att man inte har så många jämnåriga i samma kategori.
Har du även provat scrapbooking ? Oxo på modet just nu
Tyvärr var inte textilslöjd min styrka så handarbets-delen med avseende på att sy m.m är obefintlig. Dock gjorde jag mycket i träslöjd som jag använder än i dag

 
Ingen bild

Jenny "Ladyhawke"

11 maj 2009 07:56

Nä, varför ska man ha samma hobbys som alla andra? *ler* Må så vara att det är en lite old-fashion hobby, men jag kan nog vara lite gammaldax av mig ibland. T.ex att jag längtar till ett ganska enkelt liv på landet.. ;-) Sen är ju frågan om jag verkligen skulle trivas med att bo ute på landet, eller om det bara är något som jag har fått för mig? Men eftersom jag nu har drömt om ett liv på landet sen jag var tonåring, så vore det synd att inte ta reda på om det är så underbart som jag vill få det till..? One day.. *dreaming*

 
Ingen bild

Jenny "Ladyhawke"

11 maj 2009 08:02

Jag tycker om att snickra oxå. Men vad jag minns hade jag bara medelbetyg i träslöjd i skolan.. Däremot hade jag högsta betyg i syslöjd. Jag och min kompis Mia tyckte att det var ett sånt roligt ämne, så vi kom till syslöjdssalen och satte igång med våra arbeten redan under vår lunchrast. Detta uppskattades ju av våra syfröken förstås. Lite smörigt kan tyckas, men vi tyckte att det var roligt att sy och pyssla. :-P

Scrapbooking har jag inte provat på. Det lockar faktiskt inte så mycket.. Men det blir ju mycket dekorativt och roligare att bläddra i fotoalbumen när man har "scrapat" lite förstås..

 
Ingen bild

Patrik

11 maj 2009 09:14

Har du analyserat just varför du vill bo på landet ?
Jag själv är ingen stadsmänniska. Uppvuxen i villaområde m tomt. Flytt -> lägenhet var ett "bakslag" . Kolonilotten har dock hjälpt upp detta.
Ang slöjd: minns att jag höll på en termin med en väst som jag skulle sy efter mönster. Blev aldrig klar och den skickades sen till någon u-hjälp-insamling. Stackars den som fick en massa tyg med pånålade mönster i smörpapper :-) o en ficka som satt fast med säkerhetsnålar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards