Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Jenny - 14 maj 2009 15:15


Hej hopp!


Jag fick inget uppdrag i måndags, men i tisdag fick jag rycka in för en annan konsult som var sjuk. Jag jobbade då på ett stort pensions- och försäkringsföretag i centrala Stockholm. Det var kolungt i den receptionen. I princip tog jag bara emot några besökare under dagen och det ringde tre samtal. Som tur var hade jag fått tillstånd att surfa, så jag fördrev tiden på det sättet.


Igår, idag och imorgon jobbar jag på högskolan dit jag var uthyrd tre veckor i januari. Här är det nästan lika lungt som på försäkringsbolaget, men dock några fler samtal. Idag slutar jag klockan 16 och imorgon, fredag, slutar jag redan klockan 15. Dom har sommartider i receptionen här just nu. Nice. :-)


På lördag är det Eurovision Song Contest på tv. Jag tror inte att det svenska bidraget kommer att vinna om jag ska vara uppriktig.. Har själv lite svårt för opera, och jag kan tänka mig att jag inte är ensam om att tycka det. Men Malena Ernman verkar vara en trevlig tjej! Hoppas att hon har en rolig tid under all denna schlageruppståndelse. ;-)


Hur lyckas hon få upp benet så där?? Och det i högklackade pjuck!! Snacka om att ha grym balans och vara attans så vig! :-o



Hur som helst, jag sätter mitt hopp till vårt grannland Norge istället. En melodiös fin låt framförd av en charmig norsk gutt vid namn Alexander Rybak. Jag tycker om verserna, men har fortfarande lite svårt för själva refrängen. Tycker att den är lite tjatig. Så tycker jag just nu. Jag kanske faller helhjärtat för den när jag hört den några fler gånger? ;-)


Visst vore det kul om Malena vann hela "alltet", men jag blir oxå glad om hon lyckas hamna bland dom tio bästa. *ler*


Nu har jag bestämt mig för att skaffa lite nytt till mitt badrum. Variera mig lite och ändra färgskalan där inne. Turkost och beige är en fräsch kombination tycker jag. :-) På Hemtex hittade jag en turkos badrumsmatta och även stora och små handukar i matchande turkos och beiga kolörer. Jag blev riktigt nöjd när jag la ut mattan och hängde upp dom nya handukarna i badrummet. *tummen upp* 

Kul, kul!


Här är mina inköp:



Tingeling tingeling på er ;-)


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards