Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Jenny - 5 maj 2009 23:25


Idag har jag fått hälsa på Zandras dotter Erica. Hon har hunnit bli hela 16 dagar. Vilken liten docka! Så näpen och söt är hon. Jag förstår att det inte är någon dans på rosor att skaffa barn, men det är ju oxå alldeles alldeles underbart. Det var jätteroligt att få hejja på denna lilla glupska tjej. Hon var väldigt förtjust i att snutta på mammas bröst. Fast vem säger inte nej till lite schysst snabbmat lixom? Jag förstår Erica.. fast jag föredrar helt klart Tommys Grills hamburgare framför mjölkcentralen som lilltjejen uppskattar så mycket. *ler stort*


Jag hade fått tag på dessa gulliga små presenter som jag gav till Erica. En ank-speldosa, elefanttofflor och en dräkt med cool text på. Erica sa inte så mycket om presenterna hon fick, men hennes mamma Zandra blev glad iallafall. ;-P


Ser fram emot att få träffa Zandra och Erica mer framöver. Kul verkligen!


Godnatt allihopa!



Av Jenny - 5 maj 2009 23:18


Drömmen om ett liv på landet lever vidare. :-D En dag ska jag flytta till mitt blivande underbara hus.. Mm, jag längtar och fantiserar.. Vad vore man utan drömmar? *smile*


Jag blev påmind när jag såg denna bild i Aftonbladet:



Gulligt va? :-D



Av Jenny - 5 maj 2009 22:32


Jiiiihooou, vad roligt! ROXETTE SKA GÖRA COMEBACK!!


Som jag har längtat efter det! Dom är ju mitt livs stora idoler. :-D Glömmer aldrig när jag som 13-åring var till Uppsala och såg deras livekonsert (år 1991). Jag har till och med sparat konsertbiljetten. Där var det ös minsann! Dom har ju haft en hel del stora hits genom åren. Visst minns ni låtar som The Look, Listen to your heart, It must have been love och Joyride för att nämna några? :-) Kan nog med rätt stor säkerhet säga att jag kan sjunga med i alla låtarna på deras fyra första album. Jag tycker att dom producerade som bäst under dom första åren, sen blev det lite för modernt och datorinfluerad/mixad musik för min smak.. Fast en och annan hit hade dom som föll mig i smaken på senare tid oxå. :-P


Så här stod det på MSN:s site:


"Roxette återförenas efter sju år och gör comeback. Per Gessle och Marie Fredriksson gör en satsning i Tyskland, Nederländerna och Belgien i höst, med start i Antwerpen den 23 oktober. Några uppgifter om spelningar i Sverige finns ännu inte."


Hoppas verkligen att dom tycker att det är kul att uppträda i höst och att det ger mersmak. Förhoppningsvis vill Per och Marie även göra några konserter i Sverige oxå. *håller tummarna* Jag orkar inte bege mig till Tyskland för att se dom, men spelar dom i Sverige ska jag göra mitt bästa för att få tag i biljetter! *smile*


ROXETTE RULES!!

Av Jenny - 5 maj 2009 09:18


Hmm.. inget jobbuppdrag idag heller.. inte än iallafall.. Undras hur detta kommer att sluta? Kommer mitt bemanningsföretag att säga upp en massa konsulter? Och kommer jag att bli en av dom? Det säger ju sig självt att om dom får in så få ordrar, så har dom ju inte råd i längden att låta en massa konsulter gå hemma med lön.. Vi får se vad som händer..


Igår kväll kom Håkan hit.

Jag mötte honom vid tågstationen och så gick vi och åt middag på kinarestaurangen. Fyra små rätter är aldrig fel. Enda nackdelen är att jag inte brukar orka äta upp allting..


Sen gick vi hem till mig. Han tyckte att jag hade en fin lägenhet. Kul att höra. Gullig som han var hade han med en 30-årspresent till mig och ett födelsedagskort. :-) Jag fyllde ju år i augusti förra året, men han kunde inte komma på mitt kalas då. Inte hade han behövt köpt något till mig nu, men det var ju verkligen snällt. Efter att han hade överräckt den presenten, så plockade han upp ett paket till och gav mig. Han sa att det var en inflyttningspresent. Tihi, och jag som redan har bott i min lya i ett och ett halvt år nu. Men, som sagt, han hade inte varit här tidigare. Till fick jag ett "Grattis till nya hemmet"-kort. Vad gulligt av honom! *smile* Jag blev verkligen överraskad! Han gav mig två designer-ljusstakar i glas från Duka. Så här såg den ena ut:

Den andra ser likadan ut fast den går i rostrött/orange. Snälle Håkan!


Vi tog en promenad på ca 45 minuter och avslutade med att äta sorbet hemma hos mig. När klockan hade blivit 22 följde jag honom till tåget och tog farväl.


 Håkan


Håkan har jag kännt i ca 8-9 år. Vi umgås periodvis kan man säga. Han är en sån vän som, även fast man inte har setts på typ ett halvår/år, så kännts det som att man sågs igår typ.. Förstår ni vad jag menar? Även fast vi inte träffas, så vet man ändå att han är ens vän.. Han kommer att bo med samma gäng som mig på Öland i sommar, som vanligt. :-)


Idag ska jag eventuellt träffa Zandra och få hälsa på lilla nyfödda Erica. Roligt, roligt!


Hej svejs och take care!





Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards