Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Jenny - 11 maj 2009 13:14


Hej igen!


Nu har jag precis gråtit en skvätt. Har tittat på Extreme Home Makeover.. Det var ett känslosamt avsnitt. Det är det ju i och för sig varje gång, men denna gång kände jag lite extra med familjen..


En glad nyhet: Min arbetsgivare ringde mig och sa att skivbolaget (där jag jobbade i februari) vill gärna att jag ska komma tillbaka till dom och jobba tre veckor i augusti. Jippey, vad roligt! Det var ju det roligaste stället som jag jobbat på hittills! Jag tackade med glädje ja! :-D


Igår var jag och grillade hemma hos mamma igen. Mamma skrattade åt mig och tyckte att jag var lite knäpp. Varför? Jo, jag gick vid flera tillfällen fram till grillen, böjde mig över den och tog djupa andetag. Det luktar ju bara såå gott alltså! Doften av grillad mat. Mumma!! Jag tycker att det är sommarens bästa lukt! Jag blir så lycklig när jag sniffar grillat kött. Haha! ;-)


Appropå mamma, jag kan inte fatta att hon ska fylla 58 år nästa månad. Har jag nämnt det förut? I mina öron låter det så mycket, så gammalt.. Min mamma är inte gammal.. Har lite svårt att acceptera att hon närmar sig sextio. Om några år är hon pensionär. Mamma - pensionär? Nää, det låter så avlägset..  


Jag fick med mig hem en pärm igår, i vilken mamma sparat en del av mina teckningar, diplom och brev som jag har skrivit när jag var liten. Nä, mamma är inte gammal, det känns ju som om det var igår som jag skrev detta lilla kort till mamma när hon fyllde 35 år *smile*:

 


Så här skrev jag inuti kortet:


Tihi! Det var ju gulligt skrivet. Jag hade precis börjat skolan när jag skrev det där..


Hittade oxå ett julklappsrim till mamma som jag skrev julen 1988, då jag var tio år gammal. Jag skulle ge henne ett pussel med hund-motiv på. :-)

  


Haha! Vad bra att jag skrev ett ps där på slutet och förklarade att jag hade kommit på rimmet själv. Precis som att hon skulle tro något annat. *ler* Vilken liten poet jag var. ;-) *fniss*



Av Jenny - 11 maj 2009 09:00


Jag har kommit in i en ond cirkel kan man säga. Jag har såå svårt att bli trött på kvällarna.. Fattar inte vad det är som har hänt? Tycker att det är tråkigt att gå och lägga mig, när jag inte är trött. Kommer i säng vid 12 kanske.. Sen ligger jag och vrider och vänder på mig tills klockan är ca två. Är inte alltför glad i min klockradio när den sedan ringer klockan sex på morgonen. Fyra timmars sömn har det ofta blivit för mig dom senaste veckorna/månaderna. Helt galet ju.. :-o Vad ska jag göra?


En anledning kan vara att jag inte har jobbat på typ evigheter känns det som. Om jag hade ett jobb som tröttade ut mig, så hade det nog varit lättare att komma i säng och somna. När klockan sedan är runt tio på morgonen och min arbetsgivare fortfarande inte har ringt, ja då går jag och lägger mig och sover en timme till.. Men egentligen blir det för lite sömn ändå..


Just nu är jag inte helt nöjd med mig själv och min tillvaro. Det känns som om att jag väntar på en förändring av något slag.. Känner mig omotiverad. Inte så att jag är jätte-deprimerad, utan mer som att jag är apatisk på något sätt. Tiden bara går. Jag borde rycka upp mig! Jag borde sätta igång med träningen igen, och jag borde sluta upp att äta onyttigt. Fortsätter det så här kommer jag att rulla fram till slut. Grr! Det går inte an.


Vill inte bli stor, fet och ofräsch. Men hur sparkar jag igång mig själv? Varje måndag dom senaste veckorna har jag tänkt att "Nu ska jag börja mitt nya liv".. Men jag har bara gjort halvhjärtade försök om jag ska vara uppriktig. Det har ju gått så bra dom senaste vårarna att komma igång med träningen och kosten? Och ja, i februari var jag ju på god väg. Gick ju ner tre kilo där.. som jag säkert har lyckats gå upp igen nu. Ajaj, inte bra. Det känns som ett nederlag att behöva erkänna att jag har haft så dålig självdiciplin. *suck*  


Nä, över till något annat, positivare. På onsdag nästa vecka ska jag åka till Göteborg! Ska vara där tills på söndagen. Det blir kul att komma ut och se mig om litegrann. *smile* Har tagit ledigt på klämfredagen.


Något som gör mig lite förgrömad (=snor Emil i Lönnebergas pappas uttryck) är hur ända in i baljan dom kan ta så rysligt mycket betalt för att ta sig mellan sträckan Sthlm-Gbg?? Både tåget och flyget är ruskigt dyrt! Detta är ju en av dom vanligaste rutterna i Sverige. Det är kanske därför som dom utsugarna lägger på så mycket på priset..? Jag tycker att det är jättetråkigt. :-( Oavsett om jag skulle ha valt att åka flyg eller tåg till Göteborg, så hade jag fått betala ca 1700 kr. Det har inte en lågavlönad stackars liten receptionist som jag råd med.


Så det blir till att sätta sig i bilen och åka 50 mil själv. Hur ska det gå? Hoppas att det går bra.. Jag är en duktig chaufför, men ändå.. 50 mil på en gång. Det tar sin tid. Får ladda med många bra cd-skivor och energidrickor. Mamma är orolig för mig. Hon är rädd att det ska hända mig något när jag ska sitta och köra så långt själv. Det är ju i och för sig gulligt av henne att bli lite nervös å mina vägnar. Men det kommer att gå fint, hoppas jag. :-)   


Sen har jag ju lyckats få ledigt från jobbet vecka 24!! Nu återstår bara att se om Mia har möjlighet att få ledigt oxå och att hon har tid att följa med mig. Hon har rätt mycket att stå i just nu. Men jag hoppas att vi kommer iväg! Tjohoo, Grekland eller Spanien - here I come (hopefully)!


Kram, kram, kram, kram, kram, kram på er! (är lite kramnödig idag *smile*)



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards