Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Jenny - 28 maj 2009 21:47


Hej svejs!


Kommer ni ihåg att jag berättade om att mitt bemanningsföretag la in om ett varsel på 95 konsulter för ett tag sen? Imorse fick jag reda på att det verkar som att jag klarade mig från att få sparken.. Dom hade sagt upp 40 konsulter från en annan grupp - inte min. Jag har inte riktigt fått uppgifterna bekräftade ännu. Infon fick jag av min fd konsultchef som gick i pension vid årsskiftet. På tisdag är jag kallad till ett infomöte efter jobbet hos min arbetsgivare. Vi ska få reda på hur det går för företaget och vad man kan tänka på inför ett nytt uppdrag. :-)


Tjipp!


Av Jenny - 28 maj 2009 18:10


Sitter just nu på jobbet.. Klockan är sex på kvällen och allt är lugnt.. Det ringer knappt någonting nu.. När skorpan gäspar 19 packar jag ihop och stänger ner butiken.. eller jag menar repan förstås. ;-)


Det regnar ute just nu.. Då blir dom små blommorna och träden där ute glada. Fast jag kan tänkta mig att dom som har tänkt att dansa på Hågelbyparken till Zlips ikväll är måttligt glada åt regnet. Som tur är har dom numera anlagt ett fint tak över dansgolvet..


Det blir dock ingen dans för mig ikväll. Jag ska hem och bekämpa dammrådisar och utplåna diskberg. *k-tjing* (härmar Blixten Mcqueen)


Dagens goda gärning: Barnen i Afghanistan har hjälpt mig att bli av med alla mina tunga växelmynt i plånkan. :-D


Mia kunde ju tyvärr inte följa med mig på utlandssemester andra veckan i juni, så jag har gjort en kompromiss.. Jag jobbar måndag till onsdag den veckan, så är jag ledig torsdag och fredag. Det innebär att jag har fyra dygn att hitta på något skoj på! *ler*


Igår läste jag på www.e24.se att jag, som är född 1978, måste jobba tills jag är 68 bast. Vi människor lever ju allt längre, och för att våra pensionspengar ska räcka måste vi således jobba längre oxå. Jahapp, det blir till att knega järnet tills man kolar av hjärtsnurp eller nåt.. Fast enligt statistiken ska jag visst förväntas leva till jag är nästan 87 år.. Man kan kanske till och med plusa på några år för att man tillhör det kvinnliga könet? Jaja, den tiden den sorgen. Det ordnar sig. *smile*


Läs hela artikeln här: http://www.e24.se/pengar24/pension/artikel_1305831.e24


Over and out för denna gång. :-)







Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards