Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Nu måste man visst jobba längre för att ha råd att gå i pension..

Av Jenny - 28 maj 2009 18:10


Sitter just nu på jobbet.. Klockan är sex på kvällen och allt är lugnt.. Det ringer knappt någonting nu.. När skorpan gäspar 19 packar jag ihop och stänger ner butiken.. eller jag menar repan förstås. ;-)


Det regnar ute just nu.. Då blir dom små blommorna och träden där ute glada. Fast jag kan tänkta mig att dom som har tänkt att dansa på Hågelbyparken till Zlips ikväll är måttligt glada åt regnet. Som tur är har dom numera anlagt ett fint tak över dansgolvet..


Det blir dock ingen dans för mig ikväll. Jag ska hem och bekämpa dammrådisar och utplåna diskberg. *k-tjing* (härmar Blixten Mcqueen)


Dagens goda gärning: Barnen i Afghanistan har hjälpt mig att bli av med alla mina tunga växelmynt i plånkan. :-D


Mia kunde ju tyvärr inte följa med mig på utlandssemester andra veckan i juni, så jag har gjort en kompromiss.. Jag jobbar måndag till onsdag den veckan, så är jag ledig torsdag och fredag. Det innebär att jag har fyra dygn att hitta på något skoj på! *ler*


Igår läste jag på www.e24.se att jag, som är född 1978, måste jobba tills jag är 68 bast. Vi människor lever ju allt längre, och för att våra pensionspengar ska räcka måste vi således jobba längre oxå. Jahapp, det blir till att knega järnet tills man kolar av hjärtsnurp eller nåt.. Fast enligt statistiken ska jag visst förväntas leva till jag är nästan 87 år.. Man kan kanske till och med plusa på några år för att man tillhör det kvinnliga könet? Jaja, den tiden den sorgen. Det ordnar sig. *smile*


Läs hela artikeln här: http://www.e24.se/pengar24/pension/artikel_1305831.e24


Over and out för denna gång. :-)







 
 
Ingen bild

Patrik

28 maj 2009 22:29

Jag är också på jobbet. Tacksam för regnet med tanke på mina odlingar och allt annat som växer för den delen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards