Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Jenny - 18 maj 2009 22:11


Två roliga måndagshistorier:


Två kompisar var på bilsemester i Lousiana.
När de närmade sig staden Natchitouches blev de oense om hur namnet
uttalades. De diskuterade fram å tillbaks tills de stannade för lunch.
När de beställde frågar de brunetten bakom disken:

- Innan vi beställer, kan du avgöra en tvist vi har ? Var snäll och uttala var vi är, väldigt långsamt.....
 
Brunetten lutar sig fram över disken, ser på den ena sen den andre och
säger:

- Buurrrrr Geerrrr Kiinnng...


---------------------------------------------------------


Det var lappgubben Kyrpi som skulle upp på fjället och räkna sina renar.
När han kom upp till kåtan upptäckte han sin kollega lappgubben Sampo stå och våldsknulla en ren....
- Vo gör tu Sampo, frågade Kyrpi.....
- Jo, je va te toktorn ikår o sa att je hatte sån värk. Tå sa toktorn att voltaren...pruka hjälpa....


---------------------------------------------------------


Och så avslutar jag inlägget med en gullig bild. *smile*



Av Jenny - 18 maj 2009 21:05


Så var då Eurovision Song Contest avklarad för i år. Jag och Mia tittade på tävlingen fast vi egentligen inte hade tänkt att göra det.. Som ni säkert vet vid det här laget så vann Norge. Jag skrev tidigare i min blogg att jag trodde att den norske gutten Alexander Rybak hade goda chanser att ta hem vinsten. Och det gjorde han - med besked. Han slog poängrekord (bästa resultatet genom tiderna) genom att håva in 387 points! Hela 181 poäng före tvåan, Island. Inte dåligt jobbat må jag säga. Jag glädjer mig för vårt grannlands skull. :-D Det gick inge´ vidare för Malena Ernman. Hon hamnade på 21 plats av totalt 25 tävlande bidrag. Nä, hennes operapop föll helt uppenbarligen inte europeérna i smaken. Sad but true..


Alexander Rybak och Malena Ernman i all ära, men jag måste erkänna att jag föll totalt för den grekiske sångaren Sakis Rouvas! OH MY GOD, vilken MAN! Jag skriver MAN med stora bokstäver, för manligare utseende än vad han har vette sjutton om man kan finna enligt mig.. Jag satt i soffan och hade fullt upp med att inte dregla ner mina kläder. Faktum är att jag har ingen aning om hur låten var som han uppträdde med. Jag hade bara ögon för honom. And I liked what I saw! Oh my Lord, what a guy! Mina kära kvinnliga läsare (och även mina manliga läsare som gillar boys), här har vi Sakis Rouvas. Är han inte läcker så säg? :-P




Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards