Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Jenny - 4 maj 2009 16:47


Hej på er!


Idag är en sån där dag då jag känner mig lite "off".. Jag är lite deppig, känner mig lite ensam, vill att något ska hända.. Ja, det är som att man sitter och skruvar på sig och önskar att saker och ting skulle vara annorlunda.. Jag vet att jag kommer att rycka upp mig snart. Kanske kommer jag att känna mig mer optimistisk redan imorgon? Hoppas det.


I helgen har jag haft besök av en kille som heter Magnus. Vi har hittat på en hel del tillsammans. Bland annat har vi besökt Vaxholm och mumsat på glass från glassbaren där och i lördags spenderade vi sex timmar på Gröna Lund för att sedan avsluta kvällen med restaurangbesök inne i stora staden. Det var trevligt att få besök och komma ut på lite skojigheter. :-D


Idag har jag inte fått något jobbuppdrag. Det är med blandade känslor som jag går hemma. Det är skönt att vara ledig med betalt, men det är psykiskt jobbigt att hela tiden behöva ställa in sig mentalt varje morgon att idag kanske jag får jobb..?


Som om det vore telepati ringde min väninna Sissi mig på eftermiddagen idag och frågade om jag hade lust att ta en promenad med henne. Hon är sjukskriven under några veckor så hon är oxå hemma på dagarna. Hur kunde hon veta att jag kände mig rastlös? Jag blev iallafall väldigt glad att hon ringde. :-) Jag åkte över till hennes bror där hon befann sig. Hon var nämligen barnvakt åt sin ettårige brorson. Ååh, vilken gullig unge! Han höll i mig medans han tog några stapplande steg. När han skrattade kunde man se hans enda tand. Tihi, så sött! Vi tog en promenad med brorsonen i vagnen. När vi kom tillbaka var det dax för Sissi att hämta sin treåriga brorsdotter på dagis. Då åkte jag vidare och tittade in en sväng hos min bonuspappa på vägen hem.


Ikväll kommer min vän och danskompis Håkan på besök. Jag ska gå och möta honom vid stationen vid 19-tiden. Ska bli kul att träffa honom igen. Vi pratade om att ta en fika tillsammans i oktober när vi dansade på Yesterday, men det blev aldrig av då. Nu ska han iallafall komma hit och äta middag med mig. Jag ska visa min lägenhet för honom, för han har inte sett den förut. Det blir trevligt. :-)


Jag väntar på att få klartecken från min chef om att få ledigt vecka 24 (i juni). Jag och Mia har pratat om att försöka komma iväg på en veckas utlandssemester då. Hoppas att vi kommer iväg! Det skulle ju vara så veeeery naajs! :-P


Kram på er alla där ute som vill ha en cyberkram av lilla mig. ;-)


Ps. Jonas, om du fortfarande läser min blogg.. Så här tycker jag att du ska försöka stapla din ved nästa gång du kapar ved. Lovar att dina grannar kommer att bli grymt imponerade. *smile* Ds.




Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards