Alla inlägg den 6 april 2009

Av Jenny - 6 april 2009 20:08


Idag har jag njutit för fulla muggar av det vackra vårvädret. Äntligen är jag så pass bra så att jag orkade vara ute. Jippey!! En stor portion solsken var precis vad jag behövde efter att legat hemma och kraxat så länge. Jag fick inget arbetsuppdrag idag. Så mitt på dagen åkte jag till min brors fru Gabriella (säger man inte att hon är min svägerska förresten?). Hon var gullig och bjöd mig på lunch och sedan tog vi en långpromenad på en och en halvtimme tillsammans. Jag hade kameran med mig (min kära följeslagare)..



En vy över det lilla samhället..


Gabriella


Mmm.. en mysig promenad blev det..


Nu har vi kommit riktigt högt upp!


När jag kom hem från Gabriella vid 15-tiden var jag helt slut. Bredde ut två fårskinn på trägolvet på balkongen. La mig ovanpå dessa mjuka fällar, placerade en kudde under huvudet och tänkte egentligen bara ligga och njuta i solen. Jag tror att jag låg en minut, sen somnade jag som en stock! Vaknade två timmar senare. Det var ju inte riktigt meningen att jag skulle somna.. När jag sen tittade i spegeln visade det sig att jag hade fått en skaplig solbränna i ansiktet efter timmarna ute i solen. :-)


Min väninna Zandra ligger just nu på sjukhuset. Hon håller på att riskera att få havandeskapsförgiftning och läkarna håller just nu på att överväga att sätta igång förlossningen redan inatt! Egentligen är barnet beräknat till den 20:e april men det är ju ingen fara om det kommer till världen redan nu. Tihi, faktum är att jag chattar med henne på messenger just nu från sjukan. Hon har sin dator med sig. Vi har chattat nästan varje dag under hela graviditeten, så det är klart att vi byter några meningar via cyberrymden så här några timmar innan (kanske) the big moment! Hoppas att allt går bra! :-P :-D *håller tummarna*


Vem vet, jag kanske kommer att kunna hälsa på Zandra och bebisen en hel del framöver? Idag kom beskedet som jag nästan väntat mig: Mitt bemanningsföretag har lagt ett varsel om att säga upp 95 konsulter. Just nu håller man på att förhandla med fackförbunden. Snart får jag reda på om jag blir arbetslös eller inte..


Appropå tråkigheter så har mormors syster Annie dött nu oxå. Jag skrev om henne i bloggen för några veckor sedan. Hon hann få fotografiet som vi skickade ner till henne. Hon blev väldigt glad över det! Hon begravs imorgon, tisdag, nere i Skåne. Sov så gott, Annie... *kram*







Av Jenny - 6 april 2009 07:12


Jag har sovit två timmar inatt. Känner mig alldeles grusig i ögonen. Tur att det är strålande solsken ute, det piggar ju upp lite. :-) Hoppas att jag inte får något jobbuppdrag.


Igår var jag och köpte mig ett nytt tält. Ett mer påkostat kvalitétstält som är helt vattentätt och större än det Coop Forum-tält jag tältade med i somras. Förut kostade mitt nya tält ca 2000 kr, men det reades ut till halva priset så då klippte jag till. :-)


I somras fick jag ett infall och åkte iväg själv till dansveckan i Malung och tältade. Satt hemma och hade långtråkigt. Vännerna var bortresta eller jobbade. Istället för att sitta hemma och tycka synd om mig själv, åkte jag iväg själv. Om jag varit en kille skulle det vara mycket mer accepterat att göra så. Men jag är ju ingen kille. I'm a girl. Är det att vara stark/modig eller är det att vara lite smågalen? Kanske lite både och? ;-) Jag hade en trevlig vecka iallafall (om man bortser från att jag höll på att frysa ihjäl på nätterna).


Här är en bild på mitt nya fina fyrmannatält. Förhoppningsvis slipper jag att använda det så mycket ensam i framtiden. *smile*


Av Jenny - 6 april 2009 01:49


Vad knasigt. Jag har skrivit ett blogginlägg i en och en halvtimme nu. Om tankar och funderingar.. Sen när jag var klar med det, så kändes det knäppt att lägga ut det på bloggen.


Klockan är nu två på söndagsnatten. Känner mig som en riktig nattuggla. Är inte hundra procent frisk ännu, men tänker iallafall ställa mig till arbetsförfogande imorgon bitti.. jag menar idag. Undras om jag får något arbetsuppdrag? Med tanke på att jag inte är riktigt frisk ännu och på att jag inte kommer att hinna sova så mycket så hoppas jag att jag slipper..  


Nattis-kram från mig!


Ps. Läste något vackert idag: "Även en dålig dag med dej är bättre än den bästa utan dej". Ds.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards