Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Vårpromenad, förlossning, varsel & dödsfall - på en gång!

Av Jenny - 6 april 2009 20:08


Idag har jag njutit för fulla muggar av det vackra vårvädret. Äntligen är jag så pass bra så att jag orkade vara ute. Jippey!! En stor portion solsken var precis vad jag behövde efter att legat hemma och kraxat så länge. Jag fick inget arbetsuppdrag idag. Så mitt på dagen åkte jag till min brors fru Gabriella (säger man inte att hon är min svägerska förresten?). Hon var gullig och bjöd mig på lunch och sedan tog vi en långpromenad på en och en halvtimme tillsammans. Jag hade kameran med mig (min kära följeslagare)..



En vy över det lilla samhället..


Gabriella


Mmm.. en mysig promenad blev det..


Nu har vi kommit riktigt högt upp!


När jag kom hem från Gabriella vid 15-tiden var jag helt slut. Bredde ut två fårskinn på trägolvet på balkongen. La mig ovanpå dessa mjuka fällar, placerade en kudde under huvudet och tänkte egentligen bara ligga och njuta i solen. Jag tror att jag låg en minut, sen somnade jag som en stock! Vaknade två timmar senare. Det var ju inte riktigt meningen att jag skulle somna.. När jag sen tittade i spegeln visade det sig att jag hade fått en skaplig solbränna i ansiktet efter timmarna ute i solen. :-)


Min väninna Zandra ligger just nu på sjukhuset. Hon håller på att riskera att få havandeskapsförgiftning och läkarna håller just nu på att överväga att sätta igång förlossningen redan inatt! Egentligen är barnet beräknat till den 20:e april men det är ju ingen fara om det kommer till världen redan nu. Tihi, faktum är att jag chattar med henne på messenger just nu från sjukan. Hon har sin dator med sig. Vi har chattat nästan varje dag under hela graviditeten, så det är klart att vi byter några meningar via cyberrymden så här några timmar innan (kanske) the big moment! Hoppas att allt går bra! :-P :-D *håller tummarna*


Vem vet, jag kanske kommer att kunna hälsa på Zandra och bebisen en hel del framöver? Idag kom beskedet som jag nästan väntat mig: Mitt bemanningsföretag har lagt ett varsel om att säga upp 95 konsulter. Just nu håller man på att förhandla med fackförbunden. Snart får jag reda på om jag blir arbetslös eller inte..


Appropå tråkigheter så har mormors syster Annie dött nu oxå. Jag skrev om henne i bloggen för några veckor sedan. Hon hann få fotografiet som vi skickade ner till henne. Hon blev väldigt glad över det! Hon begravs imorgon, tisdag, nere i Skåne. Sov så gott, Annie... *kram*







 
 
Ingen bild

Patrik

14 april 2009 14:42

Jättefina bilder !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards