Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Allergi-elände..

Av Jenny - 16 april 2009 13:09


Har ni pollenallergi?


Det har jag. Vilket gissel det kan vara vissa år. Jag känner mig alldeles mosig, näsan är däppt och ibland får jag lite svårt att andas.. Äter allergimedicin varje dag nu. Det konstiga är att enligt allergitestet som jag gjorde hos läkaren förra året, så ska jag bara vara allergisk mot björkpollen. Tidigare om åren har jag bara kännt av björkpollen.. Men björken har ju inte börjat blomma ännu här i Stockholmstrakten? Min kompis Mia känner av al och hassel nu. Jag har kanske plötsligt blivit allergisk mot al och hassel jag med?? Eller så är jag allergisk mot dammråttor? Flera såna rackare har kommit på besök hos mig märkte jag när jag var hemma sist.. Hmm..


Idag fick jag så äntligen ett jobbuppdrag. Det är mitt första på säkert fyra veckor.. Jag är på ett reseföretag där jag har varit förut vid två tillfällen. Det är ko-lugnt här.. Därför passar jag på att skriva några rader i bloggen. :-) Framför mig har man placerat en cola-automat. Den kommer jag nog inte att kunna motstå här senare under eftermiddagen.. Cola är ju så gott! Sen några veckor tillbaka har det gått åt fanders med att försöka tagga ner med colakonsumerandet. Jag har druckit en hel del.. ähum.. Men jag har inte orkat bry mig. Sen jag var sjuk för några veckor sedan, har jag inte kommit igång med träningen heller. MÅSTE ta tag i den igen. Men det är inte så lätt när huvudet har kännts tungt av allergin (eller vad det nu är för något). Över huvudtaget har jag kännt mig lite låg och omotiverad. Men snart jäklar ska jag ge järnet igen! :-)


"- Den varma perioden börjar redan i mitten av juni och varar till mitten av augusti." Så säger väderoraklet Wolfgang Röder utan att tveka. Detta läste jag i Aftonbladets nätupplaga. Det låter ju hur smutt som helst om dessa spådomar infrias! För några dagar sedan meddelade jag min chef när jag ska vara ledig i sommar. Jag kommer att ha semester vecka 27, 29 och 30. Sen sparar jag 13 semesterdagar till senare tillfällen. Blir det fint väder under dessa veckor, så blir man ju very happy om man säger så. *smile*


Vad har hänt mer? Zandras bebis har inte kommit ännu. Hon har värkar från och till, men sen upphör dom. Bebisen verkar trivas i magen. Den kanske tycker att världen utanför verkar lite skrämmande och stor? Snart inser han eller hon nog att det inte är så pjåkigt att vara ute ändå.. Kunna ligga och rapa, prutta, dricka smaskig mjölk, skratta och kanske gråta en skvätt för att få lite attencion. *ler* När han eller hon kommer ut ska han eller hon få en present av mig. Hör du det, bäbisen? Kom ut nu så får du en massa välkomstpresenter  av en massa trevliga och snälla peoples vettja! De´e´la´ sköj så säg? Varför börjar jag snacka göteborska helt plötsligt förresten? Äh, ni hajjar ju vad jag säger ändå.. Tihi! *knas-Jenny*


I förrgår var jag på jobbintervju hos en rekryteringsavdelning. Jag gick vidare direkt (bra jobbat, Jenny) och igår fick jag komma på intervju hos själva företaget som har den lediga tjänsten. Den intervjuen flöt oxå på jättebra. Men, jag har tackat nej idag till tjänsten. Kände att jobbet inte passar mig riktigt.. Det finns fler jobb. Just nu har jag ingen brådska känner jag. Allting ordnar sig. Just nu har jag fokus på den underbara sommaren som är i antågande. Efter att ha pratat med min chef på bemanningsföretaget häromdagen, så lät det positivt för mig.. Alltså med tanke på varslet som jag nämnde förut. Som sagt, ingen idé att oroa sig innan man vet hur det blir.. ;-)


Kram: J


Ps. Ytterligare två personer har påpekat att jag liknar Helena Bergström efter att ha sett det nytagna kortet på mig som jag numera har som profilkort på min blogg.     ;-) Ds.




 
 
Ingen bild

Patrik

16 april 2009 22:09

Har haft pollenallergi (eller kanske har det fortfarande men ej så jag märker det , lite sniff o snörvel bara ibland) så jag vet vad du talar om.
Grattis till nya uppdraget och... jo du liknar Helena Bergström

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards