Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Jenny - Agent 69, med rätt att ha pickadoller!

Av Jenny - 21 april 2009 14:10


Hejsan min kära Dagbok! ;-)


Sitter just nu i receptionen och jobbar. Det är ganska lugnt och jag börjar dagdrömma mig bort.. Om jag inte hade varit receptionist, vad skulle jag ha satsat på att bli istället? Hmm.. dagmamma kanske? Författare eller kanske fotograf? Eller man kanske skulle göra något mer äventyrligt?! Jag vet! Jag kanske skulle bli spion eller superhjältinna? *smile*

Jenny - Agent 69, med rätt att skjuta med pickadoller!



Ser jag cool ut?? Yeah! Här kommer ytterligare ett kort på mig som spion:



Hmm.. jag får nog träna på att se mer bister ut.. Spioner ska väl se allvarliga ut? Ja, jag tror nog det.. Jag blev ju bara så glad när fotografen log mot mig när han fotade (säger vi). :-D



Nu blev jag törstig. Jag vet.. egentligen borde jag väl smutta på en Shaken not stirred-Martini, men jag jobbar ju.. Så jag tar min favoritläsk istället. Ja, ni gissade rätt.. det blir en coca cola alla gånger! *slurp*


Visst är det fina spionbilder på mig va? Det är en kille som heter Magnus som har gjort dom. Han ska komma och hälsa på mig här framöver. Det blir roligt. Vi tänkte ta och inviga nya berg-och-dalbanan på Grönan. Insane heter den. Jag har skrivit om den i ett tidigare inlägg här på bloggen (26 februari i år).


Och så har det då äntligen hänt! Lilla Erica har kommit till världen. En liten guldklimp på 3460 gram såg ljuset för första gången i söndags kväll. Jag skriver guldklimp för jag är säker på att det är vad Zandra tycker att hon är. *smile* Missförstå mig rätt. ;-) Zandra mms:ade ett fotografi på henne till mig. Jättegullig unge!!! Grattis min väninna. Jag är så glad för din skull. *ler stort*


Den här veckan jobbar jag på en känd tv-kanal. Det är en trevlig arbetsplats. Har fått träffa sportjournalisten och programledaren Artur Ringart och vd:n och debattören Jan Scherman som tidigare har varit programledare för Kalla Fakta. Jag märker att jag känner mig mer hemma i nöjesbranchen, än med att jobba på dom mer stelare och striktare finansföretagen som jag oxå har varit uthyrd till. För er som inte visste det, så jobbar jag inom bemanningsbranchen som konsult. :-)


Jag läste något idag som gjorde att jag fick mig en tankeställare. En påse micropopcorn innehåller lika mycket kalorier som tre stycken smörgåsar! Jag är en riktig popcorn-fan. Men nu får jag kanske tänka mig för lite innan jag lägger in en påse i micron.. Åh, vad svårt det är att vara nyttig. Det mesta som är gott innehåller ju fett eller socker.. Jag skulle behöva en dietist och en kock. Någon som ställer upp? ;-)


Kramar från lilla mig



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards