Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Tråkig pollenallergi och underbar kärlek!

Av Jenny - 6 maj 2010 15:15


Nu är det kokta fläsket stekt!


Nu var det dax igen, årets björkpollen-attack har börjat! Jag mår pyton. Bomullshuvud, rinnsnok och nysattacker.. Trött är bara förnamnet. Jag är sänkt av min pollenallergi idag. Är så nära att åka hem och lägga mig. Men det känns så dumt att sjukskriva sig för allergi. Känns inte som något giltigt skäl lixom.. Men det är inte lätt att se pigg och glad ut, vilket man ju bör vara när man jobbar i en reception, när man mår så här skräpigt.


Över till något annat, mycket trevligare! Jag har ju varit superdålig på att blogga på sistone.. Men min nya kärlek upptar min tid väldigt mycket. Ni vet ju hur det är.. hihi... Vi har svårt att slita oss ifrån varandra. Jörgen har bott hos mig ända sedan vi blev ett par för snart två månader sedan. 


Jag har aldrig kännt mig så trygg och säker med någon kille som jag är med Jörgen. Vi trivs så bra tillsammans. Jag behöver inte tvivla en sekund på hans känslor för mig och vi förstår varandra och kommer så bra överens. Han prioriterar att vara med mig i första hand. Helt underbart är det. Jag har alltid varit avundsjuk på par som verkar så rätt för varandra. Och nu får jag äntligen uppleva den kärleken oxå. Vilken otrolig tur jag har. Jag hade rätt som fortsatte att tro på att det finns någon där ute även för mig. Jag har funnit mannen som kompletterar mig, ger mig beröm och uppskattning och som jag kan vara mig själv helt och hållet med. Oj, vad jag lovordar Jörgen, men jag är så glad och lycklig föstår ni.


Jag har redan träffat Jörgens föräldrar, syskon med familjer och hans mormor vid tre tillfällen. Det har varit en massa kalas dom senaste helgerna. I fredags bjöd jag och Jörgen hem våra föräldrar till honom. Det var första gången dom träffade varandra. Kvällen blev riktigt lyckad. Vi bjöd på Toast Skagen till förrätt, grillad oxfilé och potatisgratäng med hemmagjord rödvinssås till varmrätt och till efterrätt åt vi vaniljglass med hallon och blåbär. Allting smakade mumsfillibabba! Kvällen avslutades med rolig karaoke där alla klämde i ända från tårna. *smile* Våra föräldrar kom bra överens. Riktigt skoj! Det kändes stort att presentera dom för varandra. Det känns som att det är riktigt seriöst lixom. Känns så fint inombords.


Hihi, tänk om våra blivande barn kommer att läsa detta en dag? Nu börjar min fantasi skena iväg igen.. Jag är väl en riktig romantiker, eller hur? *ler stort* Men helt omöjligt är det inte.. Jörgen skulle bli en så fin pappa. När jag ser hur han leker med sina syskonbarn, blir jag alldeles varm inombords. Både jag och Jörgen vill ha 2-3 barn i framtiden. Vi tycker båda väldigt mycket om barn.


Många kärlekstankar snurrar runt i mitt huvud just nu. *smile* Det är härligt att vara nykär!


Nu är det inte så lång tid kvar på arbetsdagen. Har precis tagit astmaspray för allergin har satt sig i lungorna nu. *suck* Hoppas att jag mår bättre imorgon.


Kramis från Jenny







 
 
Ingen bild

Patrik

27 maj 2010 10:07

Våren är normalt en härlig tid med alla färger och dofter som smyckar vår vackra natur.
Alla blir glada och känslorna och kärleken gror och spirar.
Sen är ju våren en årlig skräckupplevelse för alla allergiker som bokstavligen drar till sig allt pollen, upp i näsan, in i ögonen. Finns inget som botar, kanske lindrar möjligen och då med biverkningar dessutom. Vi får hoppas på lite regn då och då som sköljer bort det värsta eländet. Men allergi sänker en rejält, lika mycket som förkylning.
Jag växte själv upp med eksem och ellergi. Fick ta tabletter och ögondroppar (mot björkpollen) varje vår. Astmaspray har jag klarat mig utan. Men med åren har det växt bort och i år känns det som symptomfritt (peppar peppar ...)
Någon atjooo samt ögonklåda har det blivit efter några timmar krälande på kolonilotten, men det är allt.

Kul att du träffat (eller säger man hittat ?.. ) en så fin man. Låter som han uppfyller de önskningar du satt upp i din DM-profil :-)
Bara att spinna o njuta vidare och se framtiden an.
Önskar lycka till !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards