Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Jenny - 17 oktober 2009 21:15


Har just sett på "Ensam mamma söker"..

Sommar, sol, flörtande, närhet, värme, vatten, romantik, blå himmel, skratt, gemenskap, blommor och kärlek.

Tårna krullar sig på mig av längtan!


Jag trivs jättebra med min tillvaro just nu. Känner mig stark och förhoppningsfull inför vad livet har i beredskap härnäst. Befinner mig i en fas där jag tar dagen som den kommer, njuter av att må gott och känner enorm uppskattning över det jag redan har. A good feeling! 


Då jag själv mår bra, så passar jag på att ge av mig själv. En dag kanske rollerna är ombytta. Då kanske jag behöver stöd och uppmuntran?


Kärleken är ju något som jag alltid kommer att längta efter och vilja uppleva. Man är ju bara människa. Jag har inte alltid kännt det så, jag har tvivlat, men nu känner jag starkt att Han finns där ute någonstans. Det finns Någon där ute som väntar på just mig. Jag tänker inte söka med ljus och lykta. Utan istället ska jag ta vara på möjligheterna som ges. Jag tänker umgås med mina goa vänner och vårda all den fina vänskap som riktas åt mitt håll. Ta chansen att hälsa på alla godingar i vårt avlånga land och fylla mitt liv med sköna upplevelser. Det är min tanke.. Glad Den låter inte så dum va?


Jag må längta efter Honom och efter familjelivet och jag har massor av kärlek och värme att ge. Jag har vid det här laget en hel del erfarenheter i ryggen och vet vad jag vill ha. Men allting har sin tid och troligen finns det en mening med allt? 


Låt säga att jag blir dumpad av någon. Självklart blir jag ju ledsen och sårad. Men jag kan försöka att inte se mig själv som ett offer, utan istället försöka tänka att han var uppenbarligen inte den rätte för mig. Det är ju den mannen som förstår att uppskatta mig för den jag är, med alla mina eventuella fel och brister, som är värd mig. Han är värd min kärlek och allt övrigt som jag har att ge. Skrattande


Över till något annat.. Har ni sett lördagsunderhållningen "Hål i väggen" på TV 3? Jag har nämnt det programmet tidigare i min blogg. Men shit vad jag tycker att det är kuligt! Är bara tvungen att nämna det en gång till. Tungan ute Deltagarna ser ut som stora jättebebisar i sina silvergråa tighta dräkter och tillhörande knä och armbågsskydd. Dräkterna är riktigt avslöjande må ni tro. Man ser vartenda fettvalk och om dom manliga deltagarna kör med PTH eller PTV. Hahaha! Sen är det ju så skoj att se när dom gör bort sig. Vuxna människor som krumbuktar sig och intar dom mest otroliga akrobatiska ställningar för att lyckas ta sig igenom hålet i väggen som kommer emot dom. Ofta gör dom bort sig och druttar i vattnet. Det ser ofta ganska komiskt ut när man får se reprisen i slowmotion. Skrattande Jag vet att detta program är superknasigt. Men det tilltalar min barnsliga sida uppenbarligen. *skratt* Allt man ser på tv måste ju inte vara seriöst och meningsfullt. Tummen upp för vuxna som bjuder på sig själva och släpper fram barnet inom sig. Flört


Vet ni vad jag kom att tänka på? Det finns en påse ostbågar som ligger på bänken ute i köket.. *det börjar vattnas i munnen på mig* Idag är det lördagskväll, eller hur? Det innebär att man får myysa lite x-tra! Tungan ute Fram med lite tända ljus och påsen med ostbågar. Här ska myspysas!     


Take care everybody..


Kram från Jenny


Ps. Appropå kärlek.. Här är en fin sång...








       

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards