Direktlänk till inlägg 1 december 2009

Ny jobbinfo, julpyntande och viktförändring..

Av Jenny - 1 december 2009 22:30


Tja ba´!


Vad har hänt sen sist?



Har idag fått reda på att jag ska få en ny konsultchef. Inte så roligt med tanke på att jag gillar min nuvarande väldigt mycket. Hoppas att min blivande chef är schysst hon med.. Sen fick jag oxå reda på att mitt nuvarande uppdrag kommer att upphöra om typ en eller två månader. Mindre roligt det med, med tanke på att jag trivs riktigt bra där jag är nu.. Sen blir det till att hoppa runt som en guttaperkaboll igen. Usch, just nu lockar det mig inte.. Jag måste få ändan ur vagnen och komma på vad jag vill jobba med. Orkar inte hoppa runt som konsult hela livet. Men en vacker dag så..    



Tidigare ikväll var jag med min väninna Mia och åt jättegod mat på en kinarestaurang på orten där jag bor. Det var mumsfillibabba!   Vi fick med oss the leftovers i varsin plastlåda. Gut gut, då var matlådan kirrad tills imorgon.



Resten av kvällen har jag ägnat åt att våtdamma och sätta upp julkrubban, julgardinerna och ljusstakarna i fönstren. Nu börjar det likna jul här hemma.  Det blir riktigt varmt och ombonat tycker jag. Jättemysigt!   



I onsdags började jag mitt nya liv. Vågen stod då på 72,4 kg. Mitt mål är att gå ner 7-10 kg till sommaren. Det innebär att jag har sju månader på mig. Jag tänker mjukstarta. Göra lite förändringar i taget så att inte allt fallerar. Denna vecka har jag dragit ner på cola- och energidrycksdrickandet. Och jag har låtit bli att handla något godis i automaten på jobbet. Inte heller åt jag några chips eller ostbågar i helgen, vilket jag alltid annars brukar göra. Ni vet sånt där helgfest-unnande.. Det hoppade jag över. Däremot unnade jag mig några colaburkar i helgen. Pizza och hamburgare har jag oxå bojkottat.


Idag åt jag flerkornsgröt till frukost. Gröt har jag inte ätit på flera år. Men jag resonerar som så att jag står mig bättre på det under förmiddagen. I fredags var jag iväg och dansade i 3,5 timmar och i söndags tog jag en långpromenad med min kompis Agneta. Något mer motionerande har det inte blivit under den här veckan. En sak i taget vettni.. Måste vänja mig.. Imorgon bitti har det gått precis en vecka sen jag började mitt "nya liv". Jag tror inte att jag har gått ner så mycket, men om jag inte har gått upp så är det ju positivt iallafall. Jag har ju inte någon brådska som sagt. 



Jag har faktiskt gjort något för att sporra och peppa mig. Jag har satt upp några gamla foton utav mig på kylskåpet där jag var riktigt smal. Alltså bara för att jag ska få mig en funderare innan jag öppnar kylskåpet för att kanske ta något onyttigt. Låter inte det som en bra idé?   Dom här korten satte jag upp: 



 Här vägde jag ca 62 kg. År 2005.


 Här vägde jag ca 65 kg.. I maj förra året.


   Här var jag som smalast, 60 kg.. Tio år sedan.. 



Nu får vi se hur det går med viktnedgången. Men så här taggad har jag inte kännt mig på länge. Jag och en väninna ska gå ner ungefär lika mycket. Vi ska försöka stötta varandra.   


Godnatt och sov så gott!



 
 
blomsterfröken

blomsterfröken

1 december 2009 22:43

Hejsan :D ville önska lycka till så mycket med viktnedgången. Jag har själv bestämt mig för att ge mig en spark i ändan. Mest för att må bättre men självklart vill man se bättre ut oxå :D Jag har ett litet tips, jag blev medlem på matdagboken.se det är gratis. Där fyller man i vad och när man äter så får du snabbt veta om du äter för mycket, för lite och om du fått i dig alla näringsämnen. Du fyller även i hur mycket du har tränat så får du se resultat på mat/träningsintaget. Det sporrar faktiskt jätte mycket. Att få se diagrammen visa det man vill gör att man bara fyller i och fyller i :D lycka till iaf. kram Blomman

http://blomsterfroken.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Patrik

25 januari 2010 12:00

Så uppdragen är alltså beroende på konsultchef ...annars har ni väl inte så mycket kontakt med er riktiga chef under uppdragstiden (så är det iaf för mig).
Jag använder min konsulttid till att ta reda på vad jag vill (och inte vill). Komemr inte heller att pensioneras som konsult (som jag känner nu iaf..)
Det är nog nyttigt med gröt (men jag gillar det inte, förutom risgrynsgröt då..)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards