Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Jenny - 21 oktober 2012 14:46

Hej, hej, hemskt mycket hej!


Igår var en stor dag. Jörgen fick nämligen känna den första ordentliga sparken från Nisse! Lillpojken är nu så stark så att sparkarna känns igenom min mage. Hur coolt är inte det? Jörgen sa att han tyckte att det var mysigt.  


Annars går veckorna sin gilla gång. Jag blir mer och mer otymplig. Man kanske tror att jag flåsar av upphetsning när jag har gått och lagt mig på kvällarna, men så är icke fallet. Jag flåsar pga att det är en prestation bara att klä av sig och krypa ner i sängen. Har hittills gått upp 5,5 kilo, vilket är helt normalt. Men jag är inte riktigt överens med mitt utseende (trots att man ju ska gå upp i vikt). Tycker att jag ser ut som en flodhäst och är smidig som ett kassaskåp typ.  


Bilden är tagen igår. Jag är i graviditetsvecka 23.

 


Var till sjukgymnasten i torsdags. Provade ut ett stödbälte med kardborrband som stöttar upp både ryggen och magen. Den tänkte jag använda när jag gör något lite mer ansträngande, tex om jag ska stå länge eller gå länge. Invigde bältet på danskursen i torsdags kväll. Det var bekvämt och bra. Sjukgymnasten skrev även upp mig till en annan vattengympa. Den förra jag gick på var medelsvår och jag kände att den var för tuff för mig och min mage. Så imorgon, måndag, ska jag prova på den här andra vattengympan som ska vara lättare. Hon ska även visa mig alternativa rörelser som jag kan göra om jag känner att något blir för obehagligt/tufft. Har bokat en ny tid till sjukgymnasten nästa onsdag. Då ska jag bli instruerad i hur jag kan styrketräna på deras gym. Är ingen träningsmänniska egentligen, men jag måste ju stärka upp ryggen min vettja.  


Idag köpte jag några tuffa bebiskläder till min lille pojke. Coola va?

 

Kram från Jenny

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards