Alla inlägg under oktober 2009

Av Jenny - 12 oktober 2009 15:20


Hej!


Har ni tänkt på en sak? Hur vissa människor sätter avtryck i ens liv.. Jag kände en fin människa en gång i tiden. Vi kom ifrån varandra av olika skäl. Jag vill inte nämna några namn, men jag tänker fortfarande på denne person då och då.. Vissa människor är speciella och fyller en med värme och styrka. Känner du någon sådan må-bra-person?  Visa uppskattning och värna om er relation är mitt goda råd. Hade inte OM funnits så skulle jag gladeligen fortsatt att ha kontakt med min fina vän. Glad


Jag har flera andra goa vänner. Jag är så glad att ni finns. Kyss Och en dag kanske jag och min "borttappade" vän kan återuppta vår kontakt. Ska tillägga att vi är inte ovänner på något sätt. Glad 


Kram!

Av Jenny - 9 oktober 2009 15:40



En liten fredagshistoria


Jag gick utefter gatan när jag blev tilltalad av en väldigt smutsig skabbig,

hemlös kvinna som tiggde om pengar till mat. Jag öppnade börsen och tog ut

hundra kronor och frågade:

- Om du får dessa pengar, kommer du att använda dom till vin i stället för mat?
- Nej, jag har slutat dricka för flera år sedan, svarade kvinnan.

- Kommer du att använda dom till shopping i stället för mat? Frågade jag.
- Nej, jag vill inte använda min tid till shopping. All min tid går till att försöka

hålla mig vid liv, svarade kvinnan.
- Kommer du att använda dom för att gå till en frisör i stället för mat? Frågade jag
- Är du inte klok, jag har inte varit hos frissan på 20 år, svarade kvinnan.
- Ok, sade jag. Du får inte pengarna, jag vill att du istället följer med mig och

min man ut på middag i kväll.
Den hemlösa kvinnan svarade chockad:

- Tror du inte att din man kommer bli arg om jag gör det? Jag vet att jag är

smutsig och luktar förmodligen ganska illa.
Då svarade jag:

- Det är helt ok, det är viktigt för honom att se hur en kvinna ser ut när hon slutat

med shopping, frisör och vin.


OskyldigSkrattandeCool


Trevlig helg på er!



Av Jenny - 6 oktober 2009 15:14


Anledningen till att män inte skriver rådgivningskolumner. Cool


Fråga:


Kära Walter,
jag hoppas att du kan hjälpa mig. Härom dagen när jag åkte iväg till
jobbet, lämnade jag min man i huset tittandes på TV, som vanligt.
Jag hade inte hunnit långt när motorn la av och stannade. Jag promenerade
hem och bad min man om hjälp. När jag kom hem kunde jag inte tro mina ögon!
Han var i vårt sovrum med vår grannes dotter. Jag är 32 år, min man 34 och
grannens dotter 22. Jag och min man har varit gifta i 10 år.

 

När jag konfronterade honom bröt han ihop och erkände att de hade haft ett
förhållande de senaste sex månaderna. Jag ställde ett ultimatum: Bryt med
henne eller så lämnar jag honom. Han har blivit av med jobbet för sex
månader sedan och säger att han har känt sig deprimerad och värdelös sedan
dess. Jag älskar honom väldigt mycket, men sedan jag gav honom mitt
ultimatum har han hållit sig på sin kant. Han vill inte gå på familjeterapi
och jag känner att jag inte når fram till honom. Var snäll och hjälp mig!

 

Vänliga hälsningar
Sheila
 
 
Svar:


Kära Sheila!
En bil som stannar efter att ha körts en så kort sträcka kan bero på en
massa olika fel i motorn. Börja med att kontrollera att det inte är några
stopp för bränslet. Om det är okej, kolla insprutningen och att det inte
finns lösa kablar. Om inget av detta är fel, kan det bero på bränslepumpen,
att det är för lågt tryck till motorn.

 

Hoppas att detta hjälper,
Walter


SkrattandeFlörtSkrattande



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards