Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Dansglädjen flödar i Åkersberga!

Av Jenny - 1 mars 2010 13:15


Yo´!  

 

Kvällen på Kejsaren i Åkersberga i torsdags blev mycket lyckad! Jag hade det lika trevligt som alltid.  Undertecknad har blivit en riktig stammis på Kejsaren och hittills har jag faktiskt inte missat en enda danskväll sen dom började boka in dansband för ungefär ett år sedan. Flera av mina favvoband som Blender, Sannex, Wahlströms och Titanix har spelat här sen starten och denna kväll rockade dom härliga killarna i Casanovas loss! 
 
Dansen började klockan 19.30 Redan en timme innan träffades jag och ett gäng kompisar i restaurangen för att mumsa på Kejsarens smarriga bufféer. Dels fanns det traditionell varm kinamatsbuffé eller så kunde man välja att plocka ihop en egen tallrik med t.ex otillagad kyckling, biff, entrecote, räkor, crabfish, bläckfisk och en härlig blandning av olika fräscha grönsaker. Avslutningsvis toppade jag det hela med en god sås och räckte sedan över tallriken till kocken som wokade allting medans man väntar. Det var obeskrivligt gott!  
 
Salen där dansen går av stapeln ligger två våningar upp i huset. Jag har alltid möts av en skön stämning och i torsdags var inget undantag. Eftersom det inte är så stort blir det mer personligt och lättare att få tag på dom man vill dansa med. Dom danzers som jag har pratat och dansat med under Kejsarens danskvällar har uppskattat dansstället väldigt mycket, tycker att det är ett bra initiativ och vill komma tebax. Riktigt kul! Golvet hade perfekt "glid" för mina skor och dessutom strör arrangörerna ut något pulver som gör att man lättare kan snurra. Jag kunde uppleva att det var ganska varmt under dom första danskvällarna som anordnades, men nu har dom införskaffat flera golvfläktar som hjälper till att coola ner oss heta danzers. *smile*
 
Kejsaren får även tummen upp av mig för sin blandade danspublik. På plats i torsdags var både tonåringar, kvinnor och män i upp mot 60-årsåldern och jag fick uppfattningen att alla verkar trivas lika mycket. Så ska det va´!

 

Dans ligger mig väldigt varmt om hjärtat och jag har nu shejkat loss på diverse dansgolv under 13 bast. Jag tycker att det är toppen att ägarna till Kejsaren har börjat arrangera danskvällar med bra band för oss dansare.   

  

Nu sätter jag mitt hopp till alla andra dansglada människor att ni oxå vill joina mig och mina vänner till Kejsaren, så att detta trevliga dansställe kan fortsätta att bjuda på dansglädje till livemusik. I mars kommer Wahlströms att spela där och i april äntrar Blender scenen.

 

Med danskärlek    

 

Jenny

 

Ps. Kejsarens hemsida är www.chinakejsaren.se Ds.

 


 
 
Ingen bild

Patrik

5 mars 2010 15:16

Låter som en trevlig kväll. Själv har jag varit där en gång, då Blender spelade, och de kommer igen under våren. Tyvärr går jag danskurs under den tiden och Bredäng -> Kejsaren är en bit att ta sig till.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards