Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

Lille Nils sparkar, barnvagn på G och vackra rosor till undertecknad.. :-)

Av Jenny - 12 oktober 2012 18:10

Hellou, hellou..


Sen fem dagar tillbaka slutar jag kl 14.20 på eftermiddagarna. Känns jätteskönt att kunna vara hemma till kl 15 och vila. Idag har jag ont både här och där. Bad min kära pojkvän att handla mat. Kände att jag inte orkade trava runt i affären. Får dåligt samvete för att jag inte orkar lika mycket som förut. När jag ligger i tv-soffan och vilar så kommer min älskling hem. Han har inte bara handlat mat, utan även fina rosor till mig. Åh, godingen! Jag som känner mig så tråkig och gnällig. Och så kommer han med blommor. Det värmer inombords.  


 


Då var man inne i graviditetsvecka 22. Så här står det på Vårdguidens hemsida:


Barnet

Ögonlocken täcker hela ögat. Barnet är känsligt för beröring och flyttar sig om du buffar på det. Naglarna har vuxit ut och täcker fingertoppen.

Lungblåsorna utvecklas men är vattenfyllda hela tiden i magen. Vätskan pressas ut vid födseln.

Vikt 510 gram.

Mamma

Hormonerna som förändras i din kropp kan göra så att tandköttet svullnar upp och att du har lättare att få karies. Kom ihåg att sköta din tandhygien ordentligt.

------------------------------------------------------


Sen ca en vecka tillbaka har jag börjat känna min lille pojke där inne i magen. Han har sina aktiva stunder flera gånger varje dag. Först kändes det faktiskt lite obehagligt och konstigt. Min mage har fått liv lixom. Men nu har jag vant mig mer. Sparkarna är ju oxå ett bevis på att knytet där inne lever och att han tränar sina armar och ben. Lillpojken är som mest aktiv när jag sitter ner och på kvällarna. Jag känner rörelserna tydligt, men än så länge har inte Jörgen kunnat känna något utanpå magen. Han är nog lite avis på mig som känner vår bebis. 


Vi har ett tilltalsnamn på vår lille pojke numera. Vi vet inte vad han ska heta i första namn, men tills vi kommer på det så kallar vi honom för Nils/Nisse. Det är ett släktnamn på Jörgens sida. Jörgen heter Nils i andranamn, hans pappa likaså. Så i det fallet har jag inte så mycket att säga till om. 


Vi har även enats om vilken barnvagn vi ska köpa. Det blir en Brio Happy sittvagn med separat liggdel. Då kan man ha samma vagn tills barnet är ca tre år. Lilla prinsessan Estelle som föddes tidigare i år åker i samma barnvagnsmodell. Inte för att jag bryr mig om det, men duger vagnen till en prinsessa så ska den väl duga till vår lille prins oxå, hihi. Så här ser vagnen ut som vi ska köpa (har dock inte bestämt om det blir svart chassi eller silverfärgat):


       

Bilderna är från Brios hemsida.

Avslutar detta inlägg med ett foto på en av mina orkidéer. Bilden är tagen med min nya systemkamera.  


 


Kram från Jenny

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards