Alla inlägg den 15 december 2008

Av Jenny - 15 december 2008 11:24


Tjolahopp Tjolahej!


Monday, monday..


Idag har jag inte fått något jobbuppdrag utav mitt bemanningsföretag. Alltså har undertecknad varit ledig med betalt. Hur soft som helst! Jag bestämde med min storasyster att jag skulle komma över till henne på en fika på eftermiddagen, men hon fick förhinder.. Hennes dotter blev dålig och min syster var tvungen att hämta hem henne från skolan. Dottern mådde illa.. Oh no, hoppas att hon inte har fått någon hemsk kräksjuka! Om så skulle vara fallet så tycker jag väldigt synd om henne. Vi får se om jag blir ledig imorgon oxå. I så fall kanske vi kan ses då istället dvs om inte lilla Josefin har blivit magsjuk. Då kommer inte moster Jenny på besök. Att vara magsjuk är gärna något som jag undviker.. :-S


Nu över till något annat. Kommer ni ihåg att jag för mer än en månad sedan berättade att jag skulle sluta upp med coca cola och energidricka? Jag drack ju så många burkar av dessa goda drycker, och i och med det fick jag i mig så rysligt mycket socker. Måste säga att jag känner mig stolt! Har inte druckit en enda energidricka! Jag har inte lyckats avstå helt från cola, men totalt under mer än en månads tid har jag druckit ca fem burkar. Det är ett stort framsteg om man jämför med att jag drack ca tre colaburkar och en energidricka om dagen förut. Det har gått förvånansvärt bra. Har inte haft något större sug och längtan. Men dom första 7-10 dagarna var jag sååå trött! Kroppen fick ju inte i sig lika mycket uppiggande socker som tidigare, så det blev ju en omställning. Nu är jag alltså back on track igen. Jag har blivit en piggare Jenny. Tjohoo!


Nu har jag bestämt mig. Det blir inga nya glasögon för mig just nu. Har sett över min ekonomi och insett att jag hellre lägger mina pengar på roligare ändamål än nya brillor. Istället har jag nu lämnat in mina gamla glasögon för att få glasen på dom utbytta till några med bättre skärpa (jag har fått lite sämre syn dom senaste åren..). Så nu har jag alltså sparat ca 1300 kr. Great! :-P


Just nu är jag rätt slut i mina inslagnings-händer och axlar.. Har ikväll lyssnat på julmusik och roat mig med att slå in ca 25-30 julklappar. Puh! Skulle inte förvåna mig om jag drömmer om att slå in paket i sömnen inatt, av bara farten lixom.. :-o Här under kan ni se pakethögen som jag har åstadkommit. Alla paketen är inte från mig. Jag har slagit in några paket som mamma och mormor ska ge till varandra. Sen har jag även gjort en Jennys specialare. Ni som känner mig vet att jag tycker om att skoja till det och slå in ett paket och sedan lägga det paketet i ett större paket och det paketet i ytterligare ett paket, o.s.v *fniss* Det är roligt att se den överraskade minen på den som öppnar paketen. Haha, vad busig jag är! ;-D


När jag satt och slog in paket så det stod härliga till, kom jag på att jag ska fundera ut en liten YES- och NO-lista på min blogg idag. Sagt och gjort, här kommer den.. ;-)


YES:


1. Att bensinpriset har blivit så otroligt billigt. Känns som att det var evigheter sedan priset per liter understeg 10 kr vilket det ju gör nu. Superduper-bra!


2. Nya säsongskortet för att åka med Stockholms Lokaltrafik. Numera behöver jag inte dra kortet genom spärrarna, utan jag har fortfarande kvar kortet i min handväska och bara lägger väskan snabbt ovanpå en kortläsare som scannar av kortet och öppnar spärren för mig. Grymt bekvämt! Höll på att bli tokig tidigare när jag fick dra kortet flera gånger för att spärren inte kunde läsa av kortet ordentligt. Dom nya accesskorten är en BIG förbättring.


3. Nya julskivan med Lasse Stefanz. Trodde inte att jag skulle skriva/säga detta för jag är ingen mogendansband-fantast, men nya plattan "Sväng Jul 2008" med Lasse Stefanz är inte alls dum. Har lyssnat till den några gånger medan jag slog in klapparna. Det som gör skivan bra är att LS spelar en hel del nya jullåtar som jag inte har hört förut och att dom har skön takt och är svängiga.


NO:


1. Att vi som bor i Stockholm med omnejd inte har någon snö. Måtte vi få en vit julafton. Längtar och hoppas!


2. Alla dessa störande samtal av telefonister som gör undersökningar om allt mellan himmel och jord. Som tur är är jag med i Nix-registret (www.nix.nu) så jag slipper dom flesta samtalen. Men ett och annat samtal får jag dock ändå. Det konstiga är att jag tycker alltid att dom ringer när jag är som mest upptagen. Vilken tajming. :-I


3. Tävlings-och röstningssystemet på Dansbandskampen. Tycker inte att den är rättvis. Hoppas att dom ändrar reglerna till nästa säsong. :-)


Nu ska jag hoppa i lådan och drömma om en speciell person. *ler stort*


Kram från Jenny!



Av Jenny - 15 december 2008 00:37


Vet ni vad fint det känns inombords just nu? Vetskapen om att det finns någon som längtar efter mig. Någon som jag själv väldigt gärna skulle vilja vara nära. Det är en underbar känsla..


Var tvungen att gå upp från sängen och sätta på datorn för att skriva ner hur jag känner det.. Lite knasigt kan tyckas.. Men vissa tillstånd får en att göra knasiga saker. Som att till exempel sätta igång datorn mitt i natten bara för att skriva att man har en fin känsla inombords.. :-D

Nu är det nannedax igen.


Natti natti






Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards