Alla inlägg den 22 december 2008

Av Jenny - 22 december 2008 22:31


I övermorgon är det julafton! Hur upplever du julen? Själv tycker jag att julen är en fin tradition. Kan dock inte låta bli att känna mig lite vemodig.. Jag drömmer om att få uppleva en jul med många människor omkring mig. Okej, inte hur många som helst kanske, men åtminstone 10-15 stycken..


När jag var liten var vi fem stycken som firade jul tillsammans. Det var jag, mamma, min bonuspappa, mormor och min bonusfarmor. När jag sen fyllde 14 separerade mamma och min bonuspappa och sen dess har vi bara varit tre stycken som firar: jag, mamma och mormor. I år blir första julen som mormor inte kommer att vara med oss. Hon har blivit sjuk lagom till jul. Stackaren! Eftersom hon är dement, så har hon inte så bra koll på att det är julafton.. Tur är kanske det med tanke på att hon är sjuk nu.


Det blir således en julafton för två. Jag och mamma ska äta julmat, dricka nubbe och sjunga nubbevisor, titta på Kalle och öppna paket. Vi kommer att ha det bra tillsammans. Men jag längtar tills jag får egna barn och vi blir några fler på julen. Julen är ju en gemenskapens högtid. Mina tankar går till dom som inte ens har en mamma att fira julen med..


Jag önskar ALLA en fin och mysig jul. :-)


Kram!



       

Av Jenny - 22 december 2008 19:20


Tjoflöjt på er!


Nu har jag lagt upp en ny undersökning på min blogg (under min profilbild).


Kram från Nicke Nyfiken!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards