Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Jenny - 13 januari 2010 11:12


Hej!
 
Ojoj, vad dålig jag har blivit på att skriva i min blogg. Jag skäms lite faktiskt.. Men å andra sidan känns det inte som att man skriver för någon speciell. Jo, jag vet att en person läser och kanske även två personer till.. Jag skriver ju i första hand för min egen skull, och nu på sistone har jag inte haft något direkt att skriva om. Hehe, nu ljög jag. Egentligen kan man ju skriva om precis vad som helst. Men lusten och inspirationen har saknats. Tyvärr..
 
Som ni vet har jag haft en underbar sommar och höst! Men nu har jag kommit in i en period när det mesta känns tråkigt. Jag är missnöjd med tillvaron på flera sätt. Och så känns det så tråkigt att skriva om det i bloggen. Jag vill inte vara någon gnäll-fia. Jag tycker själv inte att det är så upplyftande att läsa om någon som skriver negationer hela tiden. 
 
I grund och botten är jag en glad person. Att mitt humör inte är på topp just nu hänger ihop med denna mörka årstid. Jag vet att så fort ljuset återkommer så får jag mer energi och ser allting mer positivt.
 
Okej, får jag klaga lite då? Hm.. det är så tråkigt att gå och lägga sig ensam på kvällarna. Det suger just nu att vara singel. Tänk att det ska vara så svårt att finna the love of my life. Det är ju inget fel på mig (haha, vilka höga tankar jag har om mig själv!). Men jag är ju inte knepig över huvudtaget ju.. Är väldigt lättsam och flexibel att vara tillsammans med. Mina vänner tycker att jag är en jättefin och pålitlig tjej och jag har även hört fd pojkvänner säga detsamma. Dom killar som är intresserad av mig är inte jag intresserad av och vice versa. Jag är en obotlig romantiker så jag är fortfarande övertygad om att jag kommer att träffa den rätte mannen. Han finns fortfarande där ute någonstans. Så länge tittar jag på "Bonde söker fru" och glädjs å deras vägnar, hihi. I det programmet verkar det vara lätt att finna kärleken. *ler stort* Dom är så söta ihop. Hoppet stärks verkligen när man ser att det kan säga klick så fort.


Nästa sak som är tråkigt är mitt jobb. Jag är så trött på att vara konsult. Men jag har ingen aaning om vad jag skulle trivas att jobba med istället. Det är störande. Är jag den enda människan på jorden som det inte finns något passande jobb för? Haha, hur "neggo" lät inte det där? Självklart finns det något jobb även för mig, men jag har världens huvudbry att klura ut vad det skulle kunna vara. 


Min längtan efter att flytta iväg någon annanstans i Sverige finns fortfarande kvar. Längtar verkligen efter att börja ett nytt liv. Men den önskningen hänger ju ihop med det andra, så därför avvaktar jag. Vill inte flytta ensam.


Det sista som jag måste ändra på är kost och motion. Kom igång så bra några veckor före jul, men sen fick jag halsfluss och har varit förkyld sen dess. Nu är det nya tag som gäller. Och så måste jag försöka sova mera på nätterna. Ja, som ni märker är det mycket som inte riktigt stämmer i mitt liv för tillfället. Men var sak har ju sin tid. Rom byggdes inte på en dag vettni.. :-) Rätt var det är så inträffar något positivt och uppmuntrande, och då känns ju genast allting bättre.


Imorgon kommer mina nya vardagsrumsgardiner som jag har beställt. Det ska bli spännande att se om dom ser ut som jag har tänkt mig. I helgen ska jag iväg på en rolig "liten utflykt" med några kompisar. Helgen därpå kanske jag får besök från Skåne.


Det var alles för denna gång!


Med kärlek


Jenny



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards