Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Jenny - 15 januari 2010 13:40


Haha!


Hade jag fortfarande varit sambo med min fd pojkvän så skulle jag precis ha blivit bonusfarmor. Vilken rolig tanke! Jag som inte ens har fått några egna barn ännu (men hade jag och mitt ex fortfarande varit tillsammans så hade vi nog haft barn vid det här laget..) Förklaring: Mitt ex Robban, som jag hade ett förhållande med i 5,5 år, har precis blivit farfar. Hans äldste son Pirre, som är sex år yngre än mig, har fått sitt första barn nu. GRATTIS Pirre!  





Av Jenny - 15 januari 2010 10:52


Hej allihopa!


Det är så fint ute nu tycker jag. Det har bildats jättemycket frost på träden och buskarna. Så vackert! Jag vill genast hugga kameran och springa ut och försöka ta några fina naturkort.   Tyvärr har jag suttit inne på jobbet på dagtid och nu i helgen har jag svårt att se att jag ska hinna ta mig ut. I´m a busy woman this weekend. *smile*


Ett himmelrike för en skön säng skulle jag vilja säga! När jag flyttade in i min lägenhet för lite mer än två år sedan köpte jag en ny säng från Ikea. Så här efteråt måste jag nog erkänna att jag var nog lite dumsnål.. Men ni vet hur pengar tenderar att ha en rykande åtgång vid en flytt. Det är mycket som ska införskaffas. Jag har aldrig tyckt att det har varit så jätteskönt att ligga i min säng om jag ska vara uppriktig.. Den är ganska hård och ändå ligger jag på två bäddmadrasser! Dom senaste veckorna har jag börjat störa mig på det mer och mer.. Min mamma kostade på en ny säng för några veckor sedan. Den var ganska dyr, men ack man ligger ju som en prinsessa i den! Man ska nog inte snåla när man ska köpa säng. Man tillbringar ju så mycket tid i sängen, så det är ju viktigt att man ligger bra. Inte bara bra, man ska rentav ligga mycket bra. Jag är ganska fattig just nu, så jag får tyvärr fortsätta att ligga i min Ikea-säng några månader till.   


Brukar ni gå runt och sjunga på reklam-jinglar? Det brukar inte jag göra, men radioreklamen för nummerupplysningen 118 800 sätter sig i hjärnan. Två dagar i rad har jag gått runt och nynnat på den. Lite störande.. men den är ju faktiskt riktigt bra. Det finns flera versioner av den jingeln. Hårdrocksversionen är den som brukar sätta sig.. Jag kunde inte hitta den på Youtube, men balladversionen låter så här.. Känns den igen??   


Vad skönt är att det är fredag. Det är alltid något magiskt med denna veckodag. Min kollega fick störta hem från jobbet redan vid halv tio tiden på morgonen. Dom ringde från dagis och sa att hennes son hade kräkts. Så nu sitter jag här själv i receptionen och håller ställningarna. Ikväll blir det till att bänka sig framför tvn och titta på Let´s Dance. Första paret kommer att röstas ut. Ska bli spännande att se när alla dansar. Något som jag oxå ser fram emot är att få sätta upp mina nya vardagsrumsgardiner som jag hämtade ut igår. Foto kommer senare.   


Kram från Jenny


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards