Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Jenny - 27 januari 2010 20:53


Attans oxå!


Tror ni inte jag har gått å dragit på mig luftrörsinflammation! Jo-ho-hodå.. Var till lättakuten imorse och läkaren konstaterade att som en följd av min långdragna förkylning (med halsfluss) så har jag alltså fått inflammerade luftrör. Asjobbigt! Jag kraxar som en kråka och kan knappt prata. Det riktigt värker i luftrören och det känns svårare att andas. Jag trodde att jag hade fått astma pga kylan, men jag hade visst fel. Nu har jag fått kortisonspray som jag ska inhallera morgon och kväll. Den kommer att ha full effekt efter tre-fyra dagar. Får se om jag kan jobba imorgon. Idag när jag gick hem hade jag nästan tappat rösten alldeles. Rösten ansträngs ju så mycket när jag pratar i växeln på jobbet (jag jobbar som telefonist).  


Ikväll har jag gjort mig till och lagat en bautasats bestående av gratinerade grönsaker (broccoli, squash, paprika och rödlök) med riven (mager) smält ost ovanpå, stekt kassler och ris. Det var jättegott!! Nu har jag nyttig och fettsnål mat till flera matlådor. *stolt*


Kramis Jenny!




     

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards