Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Jenny - 20 januari 2010 10:45


Hola chicos y chicas!


Now I´m back on track kan man säga. Nu har jag lagt upp lite struktur på mitt liv var det gäller kost och motion.   Igår var jag till Viktväktarna och skrev in mig. Jag är ju gammal guldmedlem sen några år tillbaka. Been there - done that, kan man säga. Men det funkade riktigt bra för mig den gången och uppenbarligen behöver jag få lite hjälp på traven för att trolla bort mina kärlekshandtag på sidorna. Alltså ska jag nu börja plita ner mina dagliga points, eller Propoints som det nu heter.. Tidigare tog man bara hänsyn till fettintaget och kaloriintaget. Men numera har dom räknat om det så att man även tar hänsyn till kolhydrater, proteiner, fett och fibrer. Det låter ju förnuftigt, eller hur? Och så får man även reda på vilka livsmedel som ger lång mättnadskänsla och kortare mättnadskänsla. Inget av alternativen är fel, men det är ju ändå smart att välja mat som håller dig mätt länge.   


Det är min tilltänkta koststruktur det.. Vad det gäller motion så har jag införskaffat en stegräknare. Tanken är att jag ska försöka gå 10 000 steg om dagen. Räknaren är en bra sporre och ett lätt sätt att ha koll. Den visar även hur långt man har gått, hur länge och hur många kalorier man förbrukat. Förutom promenader ska jag fortsätta att åka iväg på danskvällar och sen är tanken att jag ska köpa ett gymkort och börja träna där.   Har dock insett att jag måste placera min gymträning på såna tider då inte så många andra tränar. Nu efter nyår, när alla ska börja sina "nya liv", är det knökat på gymmet må ni tro! Jag vägrar att trängas och behöva vänta på att få använda maskinerna. Nä, utan då går jag hellre upp tidigt på lördag morgon tex och tränar innan alla andra dyker upp.


Till midsommar skulle det vara skönt om jag har gått ner 7-10 kg. Håll tummarna att jag klarar det!!!   


Kramzing från Jenny 


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards