Direktlänk till inlägg 5 december 2008

Har sett den animerade filmen "Space Shimps"

Av Jenny - 5 december 2008 23:23


Ni vet ju att en del människor aldrig växer upp.. Jag måste nog erkänna att jag är en av dom. Inte jämnt, men ibland kan jag vara barnslig. Det är skönt att kunna få släppa loss barnet inom sig ibland. Tihi! Livet innehåller så mycket allvar ändå, så jag tycker att det är underbart att ibland få koppla bort måstena, kunna gå ifrån vuxenrollen och bara vara mellan varven. Få skratta åt triviala saker, få stanna upp och njuta av det man faktiskt redan har i sin närhet och inte hela tiden tråna efter sånt man inte har.. Oj, nu blev jag visst djupsinnig. Men i dagens samhälle finns det väldigt mycket allvarligheter och oroligheter. Ta bara finanskrisen för att nämna ett exempel. Självklart ska man ta den på stort allvar. Och tänk på alla krig. Det är för j-vligt att folk inte kan hålla sams. Men jag tror aldrig att folk kommer att kunna hålla sams överallt. Nej, nu spårade jag in på alldeles för allvarliga tankegångar. Det var ju egentligen inte meningen.


För att återknyta till det jag skrev i början: Jag kan vara barnslig ibland. :-P Varför jag skrev så är för att jag har hyrt en barnfilm ikväll, eller ska man kanske kalla det för en familjefilm. Det är en animerad film som heter "Space Shimps".  


Våghalsen Ham III, med rymdblod i ådrorna, är barnbarn till Ham I, den första apan som vågade sig ut i rymden långt före människan. Tillsammans med den vrålsnygga och intelligenta Luna och den självupptagna Titan blir Ham utvald att delta i ett rymdäventyr som kommer att föra dem tvärs genom kosmos för att utreda om det finns intelligent liv därute.

Målet är en planet på andra sidan universum. Efter en mindre lyckad landning, som kan betecknas som en krasch, blir de strandsatta på en planet som styrs av en grym tyrann, Lord Zartog. Bortom all mänsklig hjälp tvingas de tre nu hålla samman och rädda planetens invånare från Zartogs ondska samt att hitta ett smart sätt att ta sig tillbaka till jorden.


Jag delar inte film-recencenternas omdöme om denna film. Dom har nämligen gett filmen dåligt betyg. Visst, denna film håller inte lika hög klass som tex Shreck eller Hitta Nemo, men den har sin charm ändå. Jag tycker att den är underhållande, fantasifull och helt klart sevärd. Man får inte ha så höga förväntningar, vilket jag inte hade. Den skönaste figuren var det gulliga lyshuvudet som hette "Kilowatt". Very cute! "Space Shimps" fick mig att skratta högt vid flera tillfällen och jag ger filmen tre colaburkar av fem möjliga. :-) Yngre barn uppskattar nog filmen mer än vad äldre personer gör kan jag tänka mig...


Här kan ni se trailern till "Space Shimps":



       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards