Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Kläder, kläder, underbara kläder!

Av Jenny - 11 december 2008 22:42



En ny undersökning visar att kvinnor bara använder 30 procent av kläderna i garderoben stod det att läsa i Aftonbladet häromdagen. Resultatet togs fram inför brittiska The Clothes Show Live och är inte ett glädjande besked för alla shopaholics där ute. Generellt äger en kvinna runt 100 plagg men använder bara 30 av dem.


- Det kan handla om att tidigare favoriter inte längre är trendiga, inte är i säsong, inte passar längre eller att ägaren helt enkelt har tröttnat på plaggen, säger showens vd Gavin Brown i Daily Mail.


Ähum.. Jag öppnar försiktigt dörren till min klädkammare och kikar in. Jodå, mycket riktigt, där finns några plagg… Inte så några heller. Jag har hur mycket kläder som helst! Det är ju såå infernaliskt, fantastiskt, sagolikt, fenomenalt och toppenroligt att shoppa kläder! *börjar dregla bara vid tanken* Jag älskar alla slags kläder, från små roliga motivstrumpor och sexiga underkläder till läckra kappor och härliga festklänningar.


Jag har alltid tyckt om att gå runt i klädesaffärer, men sen jag blev singel för två år sedan har jag shoppat desto mer. Man kan säga att klädshoppandet blev mitt glädjesubstitut för en pojkvän.. Jag kan uppriktigt säga att jag har mer än hundra klädesplagg. Stora byrån är full, långa klädstången i klädkammaren är full, en garderob med Elfabackar är full och flera kartonger är fulla. Shit, vad mycket fullhet jag omger mig med. Och precis som det står i Aftonbladets artikel använder jag bara en bråkdel. Jag väljer ut de kläder som jag trivs bäst i och som sitter skönast.


Eftersom jag går upp och ner i vikt rätt ofta har jag en uppsättning kläder som jag använder när jag har gått upp i vikt, och en annan uppsättning när jag gått ner. Jag skulle exempelvis inte resonera som min mamma. Hon säger att hon inte kan gå ut och dansa för att hon inte har några kläder som passar längre. So what, inte avstår jag från att dansa för att kläderna har blivit dumma och krympt. Nä, då går jag hellre ut och shoppar nya kläder som passar så att jag kan gå ut och svänga mina lurviga ändå (kan för övrigt avslöja att ”mina lurviga” inte alls är lurviga. Den beskrivningen passar bättre in på Rönnerdahl. Ni vet han som virvlar sina lurviga ben under vita skjortan som viftar kring vadorna. *smile*).   


Jag citerar Aftonbladet igen: Cosmopolitan gjorde nyligen en liknande undersökning som visade att kvinnor tänker lika ofta på shopping som män tänker på sex. Kvinnor dagdrömmer om shoppingturer flera gånger per dag och hundratals gånger per vecka. Av de 778 kvinnor mellan 19 och 45 som blev intervjuade svarade 74 procent att de tänker på shopping en gång per minut.


Hm.. Wow, stämmer detta? Ja, kanske det.. Har inte reflekterat över hur ofta jag drömmer om shopping.. Jag har även hört tidigare att tjejer tänker minst lika mycket på sex som killar.. Vad tror ni om det? Om jag utgår från mig själv, så tänker jag på sex och shopping lika ofta. Eller vänta förresten.. Sen jag började lära känna killen som jag dejtar, tänker jag nog mer på sex än på kläder.. . ;-P Vem vet, han skulle kanske kunna få mig att dra ner på mitt klädeshandlande rentav. Det är säkert ingen omöjlighet och vore dessutom inte helt fel – både av ekonomiska och ”utrymliga” skäl. ;-D Jag ska kanske även passa på att tala om att jag inte är en sådan tjej som behöver ha en pojkvän som sällskap när jag shoppar kläder. ;-)


Aaaaj! Sheisse! Jag har fått kramp i foten! Under tiden jag har suttit och skrivit har jag haft datorn i knät och fossingarna på soffbordet. Nu får jag avsluta bloggandet och hoppa runt lite så att krampen försvinner! *stön*


Tjing tjing på er! 


Psst, medverka gärna i min undersökning som finns under min profilbild. :-D


 
 
Ingen bild

Patrik

13 december 2008 11:59

Finns det fler kläder att köpa ? - du verkar redan ha alla :-)
Har du lika stor uppsättning skor ?
En intressant fråga - jämför du mycket vad andra tjejer har på sig när du är ute o dansar t.ex och relaterar duuppbjudningsfrekvensen under en danskväll till kläderna ?

 
Ingen bild

Jenny "Ladyhawke"

13 december 2008 18:54

Nej, faktiskt inte. Jag går inte igång på skor. Tur är nog det, för annars skulle jag vara totalpank vid det här laget. ;-) Jag har svårt att hitta skor som jag tycker sitter riktigt skönt. När jag väl hittar några favoriter, använder jag dom jämt. :-D Tycker att det är snyggt med högklackat, men jag tycker att det är obekvämt och har svårt att gå i såna, så jag köper inte skor med allför hög klack.

Upplever inte att antalet uppbjudningar påverkas av vilka kläder man har på sig. Tycker att dansfolket ser mer till hur man dansar och hur man är som person. Vad är din uppfattning om detta?

Jag tycker att en danskväll är ett trevligt tillfälle att få klä upp sig lite extra. Det är sällan det inträffar någon fest (tyvärr), så då klär jag mig gärna lite extra fint inför en dans istället. Många har gett mig beröm för mina kläder på danskvällarna. Det gör mig väldigt glad. :-D

 
Ingen bild

Patrik

14 december 2008 10:12

Man bör väl i första hand ha skor som är bekväma framför utseendet.
Jag går inte på kläderna och bedömer därefter vem jag ska bjuda upp. Klädstilarna varierar ju väldigt när man är ute.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards