Alla inlägg den 9 november 2009

Av Jenny - 9 november 2009 13:45


Vet ni vad? Jag är barnsligt förtjust i spelet Farmville!


Började att spela detta spel efter att jag såg ett inlägg på Fejjan (a k a Facebook). En vän bad om hjälp med att rädda en stackars vilsekommen ful ankunge. Jag skrev en kommentar att jag tyckte synd om ankan. Då skickade min vän en inbjudan till att bli hans farmargranne och nyfiken som jag var joinade jag Farmville. Detta var för ca 6 veckor sedan.


Sen dess har jag planterat, skördat, byggt, knepat och knåpat. Har skaffat mig flera farmargrannar vars farmer jag hjälper till på. Dom hjälper i sin tur till med diverse olika göromål på min farm. Det kan vara att kratta löv, gräva upp maskrosor, skrämma bort rävar och kråkor, m.m Varje dag kan man (om man vill) ge varandra gåvor i form av djur, träd och dekorationer. 


Pengar tjänar man genom att skörda och sälja olika grödor, frukter, bär, grönsaker, blommor och även genom att samla in fårull, ägg, mjölk m.m. från sina djur. För dessa pengar kan man bygga upp sin farm. Förutom "vanliga" pengar tjänar man även in s.k experience-poäng som tar en till högre nivåer. Grannarna hjälps ju åt som jag nämnde tidigare, men man tävlar även lite mot varandra. Iallafall gör jag det. Det sporrar mig att sköta om min farm och producera ännu mer. Tungan ute


Jag tycker att Farmville är ett trevligt spel. Glad Man kan välja att tok-mass-producera för att stiga i "level" så fort som möjligt. Detta gör dock inte jag. Jag bryr mig mer om att göra det fint på min farm med hagar och en tomt med hus och trädgård. Tycker att det är roligt att planera och göra det fint. Alla djuren är så sööta! Haha, nu lät jag väl riktigt tjejig? Skrattande


I tidningen Metro förra månaden stod det att 60 miljoner spelar bondgårdsspelet Farmville på Facebook och antalet användare ökar med nästan 20 % varje månad! Jag är i gott sällskap med andra ord. Flört


Vad tycker du om Farmville? Svara gärna på min undersökning här i kolumnen till höger.


Kramzingar från farmaren Jenny! Cool


Ps. Jag ger även en tumme upp för att det inte förekommer något våld i detta spel. Ds.



Av Jenny - 9 november 2009 08:58


Här kommer en måndagshälsning från mig till alla killar! Hihihi! :-D Puzz på er!


  

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards