Alla inlägg den 20 november 2009

Av Jenny - 20 november 2009 00:30

 

Hej!

Tydligen har jag någon infektion i kroppen precis som jag misstänkte igår.. Jag var tvungen att åka hem från jobbet idag efter att bara ha arbetat i två timmar. Status: Huvudvärk, hängig, bomullskänsla i kålan, hostar lite och känner mig ruggig och frusen. Uscha buscha. Rynkar på näsan När jag kom hem somnade jag och sov flera timmar. Trots att jag har tagit Alvedon vill inte huvudvärken ge med sig.

Men om man bortser från att jag mår dåligt fysiskt, så känner jag mig gladare inombords idag. Skrattande Livet känns inte lika tungt som det gjorde igår. Idag är jag mer optimistisk och ser på framtiden med tillförsikt. Skönt att slippa vara ledsen.

Ikväll har jag hittat två olika personlighetstest på nätet. Det är intressant att göra såna test även om inte allting stämmer alla gånger. Man kan nästan få lite aha-upplevelser..

Här är ett test från http://se.41q.com/ där jag fick följande resultat:

Din personlighetstyp:

Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Skribenter, artister, personalvetare, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präster, psykologer, forskare, fritidspolitiker, redaktörer, studeivägledare, journalister, religionslärare.

 

Detta resultat fick jag på siten http://www.zapera.com/survey/demo/personality/ :

 

Du är mycket intresserad av, vad som pågår i din omgivning. Du gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".

Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.


--------------------------------------------------------------


Intressant som sagt. Glad Nästan allting stämde tycker jag. Jag är mycket lojal, mot mina nära och kära i synnerhet. Tycker om att stötta och lyssna. Vill vara folk till lags. Tycker att det är mycket stimulerande att få utlopp för min kreativitet. Har ofta nya projekt, små och stora, i hjärnan som jag klurar på. När jag har funderat ut något roligt så är jag nästan som ett barn på julafton. Jag längtar efter att få skrida till verket och göra verklighet av mina planer och drömmar. Det kan t.ex vara något roligt projekt i datorn eller kanske något som jag tänkt renovera. Jag är en riktig liten pysslerska. Synd att jag bor i en hyresrätt där man är begränsad. Jag får lägga band på mig tills jag får ett större boende. Skrattande


Att vara strukturerad och ordningsam låter oxå som att det stämmer in på mig. Jag är inte infernaliskt ordningsam, speciellt inte nu när jag bor ensam och inte så många andra ser hur jag har det hemma. Att damma är tex inget som jag gör så ofta och kläderna kan ibland ha en tendens att ligga både i fotöljen i vardagsrummet, på stolen i sovrummet och på sängen.. Tummen upp förresten för min nya bänkdiskmaskin. Det är riktigt skönt att slippa diska för hand i tid och otid. Tungan ute Men skulle jag däremot få besök, då vill jag att det ska se fint och städat ut. Egentligen går det ganska snabbt att städa undan för var sak har sin plats i mitt hem. På så sätt kan man säga att jag har det strukturerat. Det stod i resultatet att jag inte bryr mig så mycket om detaljer.. Det stämmer inte däremot. Det är ju dom små detaljerna som gör det vettja. Det är såå roligt att piffa och göra det hemtrevligt!


På jobbet tycker jag om att arbeta efter tydliga rutiner. Det gör att arbetet flyter på så mycket lättare och snabbare. Speciellt i mitt arbete som konsult är det viktigt att ha tydliga rutiner att följa. Då kan jag vara så effektiv som möjligt. Cool Kalendern har jag oxå bra koll på.. Jag glömmer sällan någons födelsedag tex. Måste oxå ge en eloge till Facebook som gör det så mycket lättare att hålla reda på alla sina vänners födelsedagar.


Skribent.. det låter ju som ett roligt yrke. Likaså journalist.. Jag har tidigare jobbat inom förskola, så det vet jag redan passar mig som handen i handsken. Men min stelopererade rygg sätter ju p för ett framtida yrke inom förskola- och dagisverksamhet. Lärare.. nää.. det är för mycket jobb. Det var roligt när jag arbetstränade, efter min ryggoperation, som elevassistent. Det kan jag tänka mig att jobba som igen, men jag vill inte hålla i lektioner och behöva sitta på kvällarna och rätta prov. Minns fortfarande vad jobbigt min fröken i mellanstadiet hade det med att få tyst på killarna (och till viss del tjejerna oxå) under lektionerna. Några gånger sprang hon gråtandes ut ur klassrummet. Hua, ingen hit alls. Obestämd Jag tyckte synd om henne..


Psykologer beundrar jag. Vad kloka dom måste vara. Vilken styrka dom besitter som klarar av att hjälpa människor som mår psykiskt dåligt. Kunna analysera klienternas problem, få dom att se saker ur andra perspektiv, kunna ge konkreta förslag på vad man kan göra för att bryta negativa mönster och tankebanor. Stärka människors självkänsla och självförtroende. Två stora tummar upp för att ni finns, alla psykologer och kuratorer! Speciellt i dagens stressade samhälle där allt större och större krav ställs på omgivningen. Jag tycker att det är intressant med psykologi, men jag är nog för emotionellt engagerad för att kunna klara av ett yrke som psykolog. Skulle nog ha svårt för att inte ta med mig arbetet hem efter dagens slut.. Kunna stänga av tankarna. Skäms


Artist fick jag oxå som yrkesförslag. Hahaha! Det var roligt! No comments on that one. Tungan uteSkrattandeCool


Mmm.. intressant med personlighetstest som sagt. Man får sig en och annan tankeställare..


Nu ska jag ta mitt stackars värkande huvud och placera det på kudden. Några timmars god sömn hoppas jag ska göra susen mot infektionen som jag har. Imorgon kväll är det showdax på Tyrol! Då ska jag, mamma och hennes väninna gå och se After Dark med Christer Lindarw och Babbsan. Då blir det till att preparera sig med Alvedon för det vill jag inte missa!


Godnatt alla cyberspace-surfare! Glad


  

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards