Alla inlägg den 16 november 2009

Av Jenny - 16 november 2009 15:25


Barnen i en lågstadieklass fick i uppgift att rita en teckning med någon av sina föräldrar på jobbet. En flicka bidrog med följande alster:

 

  

 

Efter att den lilla flickan tagit med och visat teckningen hemma, återvände hon till skolan nästa dag med en lapp till klassläraren från mamman som löd:

"Jag vill gärna klargöra ett par saker angående min dotters konstverk. Detta är INTE en teckning av mig när jag utför någon slags stångdans på en strippklubb. Jag arbetar i en järnaffär och jag hade berättat för min dotter om hur mycket pengar vi hade tjänat efter det senaste snöovädret. Bilden föreställer mig när jag säljer en snöskyffel!"

 

Hihi! Skrattande

 

Av Jenny - 16 november 2009 13:15


Toudilou!


Har ni sett vilket intet-väder det är just nu? Obestämd Man vet ju knappt om det är dag eller natt.. Förvånad Rått och fuktigt, grått och regnigt.. Nä, när man tittar ut genom fönstret börjar man ju omedelbart toklängta till varmare breddgrader! Gör inte ni det oxå?


Om man bortser från detta blä-och-urk-väder så är livet ett skönt liv att leva nu. Jag glider runt med pirr i magen och ett stort leende på läpparna. 


Förra helgen var jag långledig. Fyra härliga lediga dagar på raken. Marvellous! Vill ni veta vad jag gjorde? Hm.. okej då, men då är jag lite bekväm av mig.. Kopierar vad jag skrev om resan till en vän. SkrattandeOskyldig


Jag var och besökte en kompis som heter Mattias i Skellefteå! Har nästan aldrig varit så långt upp i vårt land förut. Det gick hur bra som helst att flyga fram å tebax. Vips, så var man framme. *tummen upp*


Det blev bara en danskväll, på lördagen på Rotan till "Zlirrarna". Tanken vara att vi skulle dansa till Sannex i Umeå oxå, men det skippade vi för det var/är tydligen ett krogställe och intresset bland dom andra dansarna var svalt.. Så vi bestämde att det inte var värt att åka dom 13 milen för att dansa på fredagen. Lördagsdansen blev väldigt lyckad iallafall! Skrattande Trodde inte att jag skulle känna nästan någon alls så där långt norrut, men hej vad jag bedrog mig! Totalt under hela danskvällen dansade jag bara med två "främlingar", resten kände jag. Underbart att träffa vänner som man annars bara ser under Ölands eller Malungsveckan. Danstället var trevligt. Runt golv och inga pelare ivägen. Enda nackdelen var att det var lite halt..


Resten av norrlandssemestern fylldes med snöbollskrigande, snögubbebyggande (hur kul som helst, barnslig som man är!!), discobowling (jag loosade stort mot dom andra tre, men glad var jag ändå!), shoppande (det fanns ju faktiskt mer affärer där än bara en lokal Ica-affär. I´m impressed Flört). Mellan varven skördade vi på våra farmar, hehe. Man kan ju inte ta semester från sina göromål som bonde vettja (se mitt förra inlägg)! Tungan ute


  


Sen hyrde vi film och myste. Ja, det var i stora drag vad vi gjorde. Tiden gick fort, som den alltid gör när man har trevligt. Är glad över att ha lärt känna Mattias bättre. Vi träffades för första gången i somras under Ölandsveckan. En mycket trevlig kille! Skrattande


Vad har mer hänt? Jag har fått reda på att mitt jobbuppdrag i Danderyd har förlängts till årsskiftet. Troligen kommer det att förlängas ytterligare, men det återstår att se. Jag trivs bra på detta jobb. Men det har jag nog nämnt tidigare. Förra veckan tog jag influensavaccinet, så nu slipper jag att förvandlas till en rosa fyrfoting med stickkontakt i fejjan. Cool *oink, oink* Jag slapp biverkningar som en del kan få av vaccinet. Skönt!


I helgen var jag och tre danzers iväg till Gävle och dansade till Zlips och Svänzons som spelade nonstop i 4,5 timmar. Alltid trevligt att åka iväg lite längre bort och få chansen att dansa med människor som man inte träffar så ofta. Ingenting emot danskillarna här hemmavid, men det är ändå kul att byta miljö och få uppleva nya dansförmågor. Kvällen gick ju huur fort som helst! Tungan ute Klockan var halv fem på söndagsmorgonen när jag satte nyckeln i låset därhemma. Stupade då i säng och sussade som en liten gris.. eller säger man stock kanske?? Gott sov jag iallafall. Glad


I helgen fick jag lite nytta gjort oxå. Jag bytte däck på bilen, tvättade en massa kläder och putsade och fejjade en del där hemma. Snart är det dax att plocka fram julgardinerna, juldukarna och alla andra juliga finsaker. Det ser jag fram emot! Myys-högtiden är i antågande.


Appropå mys så är jag så otroligt myssugen just nu! Längtar efter att träffa en go kille vars famn jag kan krypa in i och bara njuta av. Känner inte att det är så fel att vara singel, men jag är ingen singeltjej i grund och botten. Nää, livet tycker jag är menat för två. Ser fram emot att få dela både fest och vardag med en trygg man som jag kan få ge all min kärlek till. Tycker att det är dax att min drömprins dyker upp snart. Återstår att se hur länge denna fina okomplicerade tjej får sova all alone.. FlörtCoolGråterTungan ute *suckar drömmande precis som Askungen gör när hon står i fönstret och tittar bort mot slottet där balen kommer att gå av stapeln* Kärleken är ju alldeles.. alldeles...alldeles UNDERBAR!!


Må så gott alla där ute!


Kramis från lilla mig


Glad



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards