Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Jenny - 28 juli 2009 21:24


Nu tänker jag krypa ner under täcket och läsa en bra bok. Imorgon är det jobbardax igen. Jobbar på ett litet företag på Kungsholmen denna vecka. Har det väldigt lugnt i repan. En perfekt mjukstart efter semestern. :-) 

Imorgon ska jag äta lunch med min kompis Håkan. Han bor bara två kvarter från min arbetsplats så vi passar på att ses.


En låt som går varm i min cd-spelare just nu är "Love will keep us alive" med Eagles. Mmm, en riktig goding-låt! Just listen to it...

Natti, natti... 


Av Jenny - 28 juli 2009 20:06


Har ni tänkt på en sak? Sommaren är flörtandets tid.


Så upplever jag det iallafall. Många blir mer öppna, mer intresserade och mer mottagliga på något sätt.. Hm, vaffö upplever jag det så? Upplever ni det inte på samma sätt?


Det kanske beror på att solen piggar upp folk? Att man kan koppla bort jobbet på semestern och slappna av mer? Beror det på att man attraheras mer av fräsch solbränna och/eller att man är lättklädd och visar mer hud? *funderar* Eller beror det helt enkelt på att man blir gladare när man är ledig? En glad och avslappnad människa är ju mer intressant än en småbutter och stressad person. Det låter ju logiskt.. En annan betydande orsak till att jag själv har upplevt mer flörtande på sistone beror på att jag har varit ute mer. Det säger ju sig självt att man träffar fler killar om man är ute, än om man sitter hemma. ;-)


Jag har träffat en del killar i sommar som jag har småflörtat med. Nu menar jag inte att det har gått så långt som till kyssar och hångel. Jag menar bara lite oskyldigt små-flörteri lixom. *ler* Det har varit trevligt. Självförtroendet har vuxit och det känns som att man har blivit bekräftad. Alla uppskattande leenden och ord har verkligen värmt. Det är mysigt att flörta tycker jag. Man blir varm och pirrig på samma gång. Haha!


Något som däremot kan göra mig förrvirrad är när man dansar. En del killar ser flörtandet som en naturlig del av dansen, fast dom menar inget med det. Det är bara en danskrydda lixom. Då är det inte lätt att veta vad man ska tro.. Jag frågade en dansvän hur man ska tyda dansflörteriet. Han menade att om den man dansar med flörtar på dansgolvet och sedan även fortsätter att söka kontakt med en efter dansen, tex kanske föreslår att man ska träffas "privat" och ta en fika eller nåt, ja då är det en verklig flört. Aha, det lät ju smart. Tihi, då vet jag hur jag ska tolka danskillarna. Jag kan själv flörta under en dans, och inte mena något med det. Dansen blir ju mer spännande då. ;-)


Jag är glad över denna sommar! Har upplevt så mycket roligt. Jag vet att jag har nämnt det förut, men så ääär det. Och jag är glad över att ni finns killar. Ibland kan vi tjejer uppleva att ni kommer från en annan planet, säkert upplever ni detsamma. Men vad vore vi tjejer utan er? Intet! Tack alla goa och trevliga killar för att ni finns. <3


Puzz!



Ps. Appropå något helt annat: Patrik, nu har jag svarat på din kommentar på mitt allra första inlägg i denna blogg (se det första inlägget). Du frågade bland annat om mitt bloggande, så här ett år senare, har blivit som jag hade förväntat mig. :-) Ds.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards