Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Jenny - 11 juli 2009 23:27


Idag var jag uppe med tuppen trots att det var lördag. Var tvungen att tvätta en maskin tvätt och den enda lediga tiden var kl 7 på morgonen. Det gjorde inget att jag fick gå upp så tidigt, för jag hade ändå lovat mamma att skjutsa henne till Cityterminalen inne i stan (Sthlm) kl 8. Hon skulle med bussen till Sveg för en veckas vistelse där.


Solen sken idag så jag låg och lapade solsken på mammas altan några timmar efter att jag hade skjutsat mamsen. Får ju lov att underhålla Ölands-solbrännan lite vettja. ;-D


Vid tvåtiden for jag och Sissi till vår kompis Anna. Hon hade utflyttningsfest. På tisdag flyttar hon upp till Umeå för att bo hos sin nye pojkvän. Dom träffades för ett halvår sedan. Jag tycker att Anna gör helt rätt som flyttar till honom, även fast det är väldans långt bort. Förr i världen var jag väldigt bestämd på att jag inte ville flytta från Uppland. Men jag har ändrat åsikt där. Nu rentav längtar jag efter att flytta någon annanstans i vårt land. Men jag vågar inte flytta ensam. Jag vill flytta med någon eller till någon. *ler* Jag tänker att "Man måste våga, för att vinna". Så jag tycker att Anna har fattat ett bra beslut som flyttar till sin kärlek. <3


Här är Anna som kommer att flytta till Norrland:


Fram tills nu har Anna bott i en liten etta på 30 kvm. My god, vad det var trångt när alla skulle tränga in sig i hennes lilla lya. Det var öppet hus och som mest var vi 20 pers där samtidigt..


Kan ni gissa vem som dök upp? Jo, dvärgen Toker:

 Haha!


Dagens yngste gäst hette Emil. Han upptäckte att det fanns goda servetter på partyt.. :-D


Uffe var där med sin flickvän. Hm.. jag vet inte riktigt vad han försöker att säga henne här...? Gör ni? *garvar*


Och här har vi dom någorlunda "normala" gästerna på festen! *fniss* Meine damen und herren: Jag och Sissi! ;-D


Anna och Nille bjöd på lite bugguppvisning i det trånga vardagsrummet. Det gick riktigt bra att rocka loss där minsann. *smile*


Jag gick ut på balkongen för att få en nypa frisk luft. Wow, vilken utsikt där var! Anna bor på översta våningen: Våning 10. Även fast hon bor flera mil från stan så kunde man ändå se Kaknästornet och Globen där uppifrån! Det här är ett foto åt den motsatta riktningen:


Vi blev inte så långvariga på festen. Jag var tvungen att bege mig hem för att packa. Imorgon far jag iväg på dansvecka i Malung. Det ska bli jätte-kul! Jag skriver i bloggen när jag kommer hem igen.


Tills dess önskar jag er alla en mysig vecka!


Kramis från Jenny!





Av Jenny - 11 juli 2009 23:02


Igår, fredag, var jag åter någorlunda frisk! Tjohoo, Ölandsbacillusken hade övergett mig. Adíos lilla bacillusk! Jag stod till arbetsförfogande men fick inget jobbuppdrag. På kvällen var jag och dansade lite. Foxade dock mest eftersom jag fortfarande var lite småförkyld.


Här står jag med min vän Thomas. Det var han som arrangerade gårdagskvällens dans.


Här är ett kort från dansen oxå:


Tjipp på er!



Av Jenny - 11 juli 2009 22:07


Hahaha!


Titta vilka sötisar! Tänk om man kunde åka så där proffsigt på rollerblades. När jag åkte inlines förra året hamnade jag i diket flera gånger. Fattar inte vad jag hade där å göra, men det var väl någon slags dragningskraft ditåt av någon anledning. *smile*

(Läs mer här: http://ladyhawke.bloggagratis.se/2008/08/06/)


Kram!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards