Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

Utflyttningsfest hos Anna

Av Jenny - 11 juli 2009 23:27


Idag var jag uppe med tuppen trots att det var lördag. Var tvungen att tvätta en maskin tvätt och den enda lediga tiden var kl 7 på morgonen. Det gjorde inget att jag fick gå upp så tidigt, för jag hade ändå lovat mamma att skjutsa henne till Cityterminalen inne i stan (Sthlm) kl 8. Hon skulle med bussen till Sveg för en veckas vistelse där.


Solen sken idag så jag låg och lapade solsken på mammas altan några timmar efter att jag hade skjutsat mamsen. Får ju lov att underhålla Ölands-solbrännan lite vettja. ;-D


Vid tvåtiden for jag och Sissi till vår kompis Anna. Hon hade utflyttningsfest. På tisdag flyttar hon upp till Umeå för att bo hos sin nye pojkvän. Dom träffades för ett halvår sedan. Jag tycker att Anna gör helt rätt som flyttar till honom, även fast det är väldans långt bort. Förr i världen var jag väldigt bestämd på att jag inte ville flytta från Uppland. Men jag har ändrat åsikt där. Nu rentav längtar jag efter att flytta någon annanstans i vårt land. Men jag vågar inte flytta ensam. Jag vill flytta med någon eller till någon. *ler* Jag tänker att "Man måste våga, för att vinna". Så jag tycker att Anna har fattat ett bra beslut som flyttar till sin kärlek. <3


Här är Anna som kommer att flytta till Norrland:


Fram tills nu har Anna bott i en liten etta på 30 kvm. My god, vad det var trångt när alla skulle tränga in sig i hennes lilla lya. Det var öppet hus och som mest var vi 20 pers där samtidigt..


Kan ni gissa vem som dök upp? Jo, dvärgen Toker:

 Haha!


Dagens yngste gäst hette Emil. Han upptäckte att det fanns goda servetter på partyt.. :-D


Uffe var där med sin flickvän. Hm.. jag vet inte riktigt vad han försöker att säga henne här...? Gör ni? *garvar*


Och här har vi dom någorlunda "normala" gästerna på festen! *fniss* Meine damen und herren: Jag och Sissi! ;-D


Anna och Nille bjöd på lite bugguppvisning i det trånga vardagsrummet. Det gick riktigt bra att rocka loss där minsann. *smile*


Jag gick ut på balkongen för att få en nypa frisk luft. Wow, vilken utsikt där var! Anna bor på översta våningen: Våning 10. Även fast hon bor flera mil från stan så kunde man ändå se Kaknästornet och Globen där uppifrån! Det här är ett foto åt den motsatta riktningen:


Vi blev inte så långvariga på festen. Jag var tvungen att bege mig hem för att packa. Imorgon far jag iväg på dansvecka i Malung. Det ska bli jätte-kul! Jag skriver i bloggen när jag kommer hem igen.


Tills dess önskar jag er alla en mysig vecka!


Kramis från Jenny!





 
 
Ingen bild

Patrik

21 juli 2009 17:03

OJ, visste inte att Anna skulle flytta. Fin utsikt iaf.

 
Ingen bild

Patrik

6 februari 2010 13:56

Igår fick jag reda på att Annas lägenhet är såld (hon behöll den ett tag ifall.... ) ... men nu har det inte blivit ifall... då är flytten därmed definitiv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards