Alla inlägg den 4 september 2009

Av Jenny - 4 september 2009 14:17


Åh, vad jag är glad må ni tro!


Jag har köpt mig en ny kamera för mina födelsedags-pengar som jag fick förra veckan. *ler stort* Köpte mig en likadan kamera som jag hade förut, ni vet den som blev snodd. En Canon Digital IXUS 85 IS. Jag tycker att den kameran passar mig riktigt bra! Någon gång i framtiden ska jag troligtvis köpa mig en systemkamera och även gå på en fotokurs för att lära mig att använda den. Men så länge duger min nya Canon-kamera ypperligt bra. Jag var genast tvungen att fota litegranna så fort kamerabatteriet var färdigladdat. Här är foton som jag tog på mina fina födelsedagsblommor. Vad tycker ni om korten? :-)







Av Jenny - 4 september 2009 14:05


Stämmer detta!?!


En buffelhjord rör sig inte fortare än den långsammaste buffeln. När hjorden jagas är det de långsammaste och svagaste djuren som dödas först. Detta naturliga urval är bra för hjorden, eftersom hjorden som helhet blir snabbare och friskare genom den kontinuerliga gallringen av de svagaste medlemmarna.

Ungefär på samma sätt kan den mänskliga hjärnan inte jobba snabbare än
sina långsammaste hjärnceller. Som alla vet, tar överdriven alkoholkonsumtion kål på hjärnceller men naturligtvis är det de långsammaste och svagaste hjärncellerna som går åt först.

Genom att regelbundet konsumera vin kan man alltså rensa bort de svaga och långsamma hjärncellerna och därigenom göra hjärnan till en snabbare och effektivare maskin.

Det är således därför man alltid känner sig smartare efter ett par glas vin.




         Ha en trevlig helg!

        Kram från Jenny



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards