Alla inlägg den 14 september 2009

Av Jenny - 14 september 2009 20:44



Tjoflöjt!


Nu är jag tebax från prommisen. Cool Det var skönt att komma ut lite. Mindre trevligt var det att undvika att trampa på alla frogs som skuttade på cykelbanorna. Tänk om man skulle råka trampa på en. Uäck, va äckligt. Roligare scenario än att ha en platt froggis under sulan kan jag absolut tänka mig. Förvånad


Det har hänt en del skoj på sistone! Förra helgen åkte jag på en danskryssning med mina kära vänner. Suuperkuligt var det! Tiden verkligen flöög fram. Ett gott tecken på att man hade kul med andra ord. Skrattande Casanovas, Sannex, Arvingarna och Expanders lirade nonstop på två olika dansgolv. Jag dansade och dansade och dansade all night long. Somnade inte förrän klockan var runt sex på morgonen. Frukostbuffén fick stryka på foten. Det gick inte att få upp Jenny-Penny ur slafen. Mina tre hyttkompisar Mia, Agneta och Mathias fick traska iväg till frukostrestaurangen utan mig. Jag passade på att tryna ytterligare en timme. Najs! Flört


Gissa vad alla gjorde på tillbakaresan!? Jovisst, rätt gissat! Vi dansade såklart. *ler* Det var kul med allt dansande, men i ärlighetens namn tycker jag att det var lite tråkigt att man inte hann umgås ordentligt med alla. Det vart lixom inget party. Jag drack visserligen några drinkar, men dom kände jag inte av. Blev inte det minsta berusad. Jag tror att jag svettades bort alkoholen. Den dunstade kanske or something? Cool Jag skulle kunnat ha tänkt mig att förlänga kryssningen ett dygn till så att man hann prata mer med alla som man ville hinna prata med.


Mina hyttkompisar Mia och Agneta.


Karro och Patrik buggar på akterdäck.


Mina två vänner Agneta och Micke.

 


Ett glatt gäng: Kicki, Daniel, Daniel och Martine.

  


Här buggar jag med Daniel. Han är råkul att dansa med! Fotograf är Martin K.

  


Jag har gjort en del braiga saker på sistone. Dels besiktigade jag min bil i torsdags och den gick igenom lätt som en plätt utan anmärkning. Dejligt! Sen har jag varit ekonomisk. Jag har nämligen jämfört elbolag och bytt till ett elbolag som är billigare. That´s good! Har oxå kommit mig för att byta a-kassa till en billigare sådan oxå. Många bäckar små vettni... Dom sparade pengarna kan jag lägga på något annat istället. *tummen upp* Skrattande  


Igår kom jag hem från Båårläänge i Daaalarna. *försöker härma dalmasarnas dialekt* Jag hälsade på en trevlig kille som jag har träffat på dans i sommar. Han heter Mathias.

Sen måste jag ge en skopa missnöje till SL. Obestämd En skopa missnöje? Kan man säga så? Jaja, ni förstår vad jag menar.. Jag blir så in i bängen irriterad på luftkonditioneringen ombord på bussarna som går mellan stan och min hemkommun. VARFÖR kan inte chaufförerna reglera luftkonditioneringen för? Det är sviinkallt på dom bussarna och hela bussresan på 40-45 minuter är en riktig pina. Alla, och då menar jag alla, sitter och huttrar. Jag blir så irriterad och på dåligt humör över att behöva frysa så mycket! Skrikandes Jag har hört flera som har gått fram till chaufförerna och frågat om dom inte kan höja värmen. Chaufförerna säger då att temperaturen ställer in sig själv per automatik. Undras vilka dom använde som testare av dessa AC:n? Isbjörnar kanske? Numera har jag börjat ta en annan väg hem från stan. Bara för att slippa pinas i dessa köldbussar. Nästa vecka kommer jag troligtvis att få ett nytt jobbuppdrag, då kanske jag är tvungen att åka dessa bussar igen? Påminn mig om att jag ska packa med mig min dunjacka då. Det ska mycket till för att göra mig irriterad eller förbannad. Men detta är ett sånt tillfälle. Jag ger en fet tumme ner för the frozen-buses! Rynkar på näsan


Om man bortser från mitt missnöje gällande buss-AC:arna, så tycker jag att livet är toppen just nu! Jag känner mig sprudlande glad. Detta beror till väldigt stor del på alla mina vänner. Ni är så fina mot mig. Tack för att ni finns. Kyss 


Nu ska jag och min braiga bok lägga oss. Tungan ute 


Puzzisar från mig!



Av Jenny - 14 september 2009 18:48


"Det är utsidan som får dig att stanna upp, men insidan som får dig att stanna kvar."


Visst är det ett himla bra citat? Det stämmer verkligen. Glad Ville dela dessa ord med er, mina läsare.. Jag fick mig en tankeställare när jag läste det första gången.


Vad gör jag nu? Joo, jag mumsar på nudlar. Jag har inte ätit nudlar på flera år. Men så för några veckor sedan köpte jag några nudelpaket med olika smaker. Guud, vad gott det var! Nu äter jag nudlar var och varannan dag. Visst är jag tråkig? Flört Jag kan vara sån. Fastnar jag för något gott så kan jag äta det tills jag själv förvandlas till det jag äter. Så om ytterligare några veckor ser jag kanske ut som en enda lång smal maskliknande nudel! Förvånad


Idag är det måndag. Det är första dagen på mitt nya liv - är det tänkt. Mitt nya sunda liv. Hehe, har ni hört den förut? Oskyldig Jag skulle egentligen kunnat gå iväg till gymmet ikväll.. Men det känns inte riktigt som en gymtränarkväll ikväll.. Jaså ni känner på samma sätt? *fantiserar för att känna mig bättre* Bra att veta att jag inte är den enda som är slö. Eller vad säger jag?! Jag menar inte att jag är slö... utan bara lite...lite... jag är inte så gymsugen helt enkelt. *ler* Imorgon kväll kanske!? 


Men tänka sig, nu ringde telefonen. Min kompis Mia hade ändrat sig om att gå en promenad ikväll. Nu kunde hon ta en promenad ändå. Bra, då får jag lite motion iallafall! *tummen upp*


Nu ska jag svischa iväg ut med promenadpjucken. Tungan ute


Kram på er!



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards