Alla inlägg den 8 september 2009

Av Jenny - 8 september 2009 14:27

Hej svejs!

Titta vad jag kan göra: Cool och så kan jag göra så här osså: Kyss! Coolt va?

Var ju bara tvungen att prova den nya smajlis-funktionen på min blogg. Tungan ute Jag har saknat den funktionen förut. Det här är ju perfa vettja! Skrattande

Just nu är jag inne på min andra av tre arbetsveckor på ett företag som ligger i DN-skrapan. Utsikten från min reception går inte av för hackor! Hela Stockholms stad breder ut sig nedanför mig. På detta kort ser ni en del av min underbara utsikt:

  

Det är synd och skam att jag inte har vidvinkel-objektiv på min kamera. Jag ser ut över både Globen, Kaknästornet och Stadshuset från mina receptionsfönster. Cool


Jag trivs bra på detta företag. Periodvis är det mycket att göra, men det känns redan som att jag har stenkoll på det mesta även fast det bara är mina andra vecka. Får vara glad åt att man har huvudet på skaft och kan snappa upp saker och ting fort.. I oktober har jag jobbat tre år som konsult, så man har ju fått in en bra rutin oxå. Skönt. Glad

Jag är inte van vid att det tar så lång tid att ta sig till jobbet.. nästan 1,5 timme. DN-skrapan ligger lite på fel sidan av stan för mig. Förra veckan åkte jag tåg, buss, tunnelbana och buss igen för att ta mig till kneget..! Förvånad Igår och idag har jag provat att åka en annan väg: buss, tunnelbana och buss. Det blev ett byte mindre iallafall. Najs. Imorse konstaterade jag en sak.. Har ni tänkt på vilka otroligt deprimerande, mörka och tråkiga tunnelbane-perronger det finns längs med sträckan Kista-Fridhemsplan på den blåa linjen? Hua, där skulle inte jag vilja stå för mig själv en sen kväll. Inga glada färger, bara mörk bergvägg med tråkigt klotter på och belysningen är under all kritik. Jag satt och tänkte att vilken skillnad det skulle göra bara genom att måla en ljusare kulör på väggarna.. Undras varför det ser så tråkigt ut längs med denna sträcka? Har SL inte råd att fräscha upp den? *klurar* Obestämd

Nu ropar dom på mig här.. Det är fikatajm. Skrattande 

Ha det så bra alla ni out there!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards