Alla inlägg den 16 september 2009

Av Jenny - 16 september 2009 16:13

Här är en låt som får mig att genast vilja gå upp på dansgolvet och bugga loss! Tungan ute


         



Av Jenny - 16 september 2009 15:33


Hej!


Jag har det så långtråkigt på jobbet just nu så jag skriver lite här. Glad


Igår var jag olaglig. Jag smet in genom tunnelbane-spärren utan att betala. Förvånad Det var inte meningen! Jag hade mitt säsongskort i handväskan, men jag var riktigt disträ och gick i min egen lilla värld. Fick för mig att det bara var att gå igenom, precis som man gör när man kommer från tunnelbanan. Först försökte jag gå igenom den bredare spärren som i första hand är till för folk med stora väskor och barnvagnar. Konstigt, spärren ville inte öppna sig.. Jag var fortfarande så lost i min egen värld så jag tänkte bara förstrött att det var något fel på spärren. Gick snabbt över till spärren bredvid som var öppen (eftersom en annan person just hade gått igenom) och lyckades nätt och jämt klämma mig igenom precis innan dörrgrindarna stängdes. Jag till och med klämdes fast lite innan jag lyckades komma igenom på andra sidan. Vid det här laget hade jag blivit lite irriterad över att spärrarna fungerade så dåligt.. Hann gå cirka tre meter när jag insåg vad jag hade gjort. Jag hade smitit in utan att betala! Förvånad Oj vad jag skämdes! Skäms Hur korkad får man vara lixom? Inte så underligt att inte grindarna ville släppa igenom mig, eller hur? Jag tittade på snubben borta i betalhytten. Hade han sett vad jag hade gjort måntro? Skulle jag gå ut igen och dra kortet bara för att visa att jag ju faktiskt hade ett fungerande kort? Nä, ingen verkade ha märkt vad jag nyss gjort.. Jag gick ut på tunnelbaneperrongen med svansen mellan benen. Hu, vad pinsamt! Jag brukar alltid vara så noga med att göra rätt för mig..


Vet ni vad? Jag råkade göra nästan samma grej i förrgår när jag skulle hem från jobbet. Försökte gå igenom utan att dra mitt kort. Jag försökte flera gånger men grinden gav ifrån sig en knorrande signal varje gång jag kom för nära grinddörrarna. Efter typ tre försök insåg jag att jag måste ju för sjutton gubbar dra kortet!! SkämsSkäms


My god, sådär disträ får man bara inte vara!! Skärpning Jenny! Alzeimers-varning!


Dom två senaste gångerna som jag har gått igenom spärren har jag varit jättenoga med att dra kortet. Kan ju inte gå och dagdrömma hur som helst vettja. Flört


Kramar från lilla mig!





Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards