Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Lite om det som hänt på sistone.. :-)

Av Jenny - 14 september 2009 20:44



Tjoflöjt!


Nu är jag tebax från prommisen. Cool Det var skönt att komma ut lite. Mindre trevligt var det att undvika att trampa på alla frogs som skuttade på cykelbanorna. Tänk om man skulle råka trampa på en. Uäck, va äckligt. Roligare scenario än att ha en platt froggis under sulan kan jag absolut tänka mig. Förvånad


Det har hänt en del skoj på sistone! Förra helgen åkte jag på en danskryssning med mina kära vänner. Suuperkuligt var det! Tiden verkligen flöög fram. Ett gott tecken på att man hade kul med andra ord. Skrattande Casanovas, Sannex, Arvingarna och Expanders lirade nonstop på två olika dansgolv. Jag dansade och dansade och dansade all night long. Somnade inte förrän klockan var runt sex på morgonen. Frukostbuffén fick stryka på foten. Det gick inte att få upp Jenny-Penny ur slafen. Mina tre hyttkompisar Mia, Agneta och Mathias fick traska iväg till frukostrestaurangen utan mig. Jag passade på att tryna ytterligare en timme. Najs! Flört


Gissa vad alla gjorde på tillbakaresan!? Jovisst, rätt gissat! Vi dansade såklart. *ler* Det var kul med allt dansande, men i ärlighetens namn tycker jag att det var lite tråkigt att man inte hann umgås ordentligt med alla. Det vart lixom inget party. Jag drack visserligen några drinkar, men dom kände jag inte av. Blev inte det minsta berusad. Jag tror att jag svettades bort alkoholen. Den dunstade kanske or something? Cool Jag skulle kunnat ha tänkt mig att förlänga kryssningen ett dygn till så att man hann prata mer med alla som man ville hinna prata med.


Mina hyttkompisar Mia och Agneta.


Karro och Patrik buggar på akterdäck.


Mina två vänner Agneta och Micke.

 


Ett glatt gäng: Kicki, Daniel, Daniel och Martine.

  


Här buggar jag med Daniel. Han är råkul att dansa med! Fotograf är Martin K.

  


Jag har gjort en del braiga saker på sistone. Dels besiktigade jag min bil i torsdags och den gick igenom lätt som en plätt utan anmärkning. Dejligt! Sen har jag varit ekonomisk. Jag har nämligen jämfört elbolag och bytt till ett elbolag som är billigare. That´s good! Har oxå kommit mig för att byta a-kassa till en billigare sådan oxå. Många bäckar små vettni... Dom sparade pengarna kan jag lägga på något annat istället. *tummen upp* Skrattande  


Igår kom jag hem från Båårläänge i Daaalarna. *försöker härma dalmasarnas dialekt* Jag hälsade på en trevlig kille som jag har träffat på dans i sommar. Han heter Mathias.

Sen måste jag ge en skopa missnöje till SL. Obestämd En skopa missnöje? Kan man säga så? Jaja, ni förstår vad jag menar.. Jag blir så in i bängen irriterad på luftkonditioneringen ombord på bussarna som går mellan stan och min hemkommun. VARFÖR kan inte chaufförerna reglera luftkonditioneringen för? Det är sviinkallt på dom bussarna och hela bussresan på 40-45 minuter är en riktig pina. Alla, och då menar jag alla, sitter och huttrar. Jag blir så irriterad och på dåligt humör över att behöva frysa så mycket! Skrikandes Jag har hört flera som har gått fram till chaufförerna och frågat om dom inte kan höja värmen. Chaufförerna säger då att temperaturen ställer in sig själv per automatik. Undras vilka dom använde som testare av dessa AC:n? Isbjörnar kanske? Numera har jag börjat ta en annan väg hem från stan. Bara för att slippa pinas i dessa köldbussar. Nästa vecka kommer jag troligtvis att få ett nytt jobbuppdrag, då kanske jag är tvungen att åka dessa bussar igen? Påminn mig om att jag ska packa med mig min dunjacka då. Det ska mycket till för att göra mig irriterad eller förbannad. Men detta är ett sånt tillfälle. Jag ger en fet tumme ner för the frozen-buses! Rynkar på näsan


Om man bortser från mitt missnöje gällande buss-AC:arna, så tycker jag att livet är toppen just nu! Jag känner mig sprudlande glad. Detta beror till väldigt stor del på alla mina vänner. Ni är så fina mot mig. Tack för att ni finns. Kyss 


Nu ska jag och min braiga bok lägga oss. Tungan ute 


Puzzisar från mig!



 
 
Ingen bild

Patrik

22 september 2009 08:22

Ja det var trevlig kryssning med 8 timmars dans. Dock var nedre dansgolvet att föredra. Konstigt att det inte var fler "dansare" med på denna kryssning. Har haft abstinens att inte kunna åka på den gångna helgen Blender-kryssning, men de spelar ju på närmare ställe på torsdag...

"Blev inte det minsta berusad" ...hmmm måste man bli det ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards