Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Glädjen återvänder! :-)

Av Jenny - 25 september 2009 20:30


Here comes the weekend!



Det var länge sen jag kände att det skulle bli så här skönt med helg. Hela jag bara störtmyser just nu. Laddar ner för fullt efter några intensiva arbetsdagar. Fleece-tröjan (är lite frusen) och sköna mjukisbyxor har jag satt på mig och linserna har bytts ut mot glasögon. Sitter nu skräddare i soffan med laptopen på en kudde i knät. Jag känner mig riktigt harmonisk. En skön känsla. Cool


Tack alla vänner för er omtanke sen mitt förra inlägg. Jag skrev ju att jag kände mig down då. Flera av mina vänner har frågat hur jag mår och erbjudit stöd. Ni är så goa. Är glad att ni finns. Kyss


Jag mår bra nu igen. Det nya jobbet var inte så tråkigt/hemskt som jag föreställde mig. Jag har nu jobbat där tre dagar och kommer in i det mer och mer för var dag som går. Det kunde ha varit roligare och det kunde varit sämre. Överkomligt med andra ord. Får se hur länge mitt uppdrag där kommer att vara. Som kortast tid blir det fram till sista oktober. Troligtvis varar det längre..


Jag tänkte att det skulle ta kortare tid att åka kommunalt dit och hem eftersom min nya arbetsplats ligger en bit utanför stan, närmare min hemort.. Men där bedrog jag mig. Kommunikationerna passade riktigt dåligt till mina arbetstider. Tar över en timme att åka enkel resa, medan det bara tar 20 minuter med bilen. Jag hade flyt igår. Hyrde ut mitt SL-säsongskort till en bekant till mamma. En månad i taget beroende på hur länge mitt uppdrag varar. Så nu har jag råd att ta bilen till jobbet och får på det sättet 1,5 timmes mer fritid hemma per dag. *tummen upp* Dessutom kan jag parkera gratis vid jobbet och slipper även att betala trängselskatt eftersom jag aldrig behöver köra in i stan. Jätte-bra! Tungan ute  


"Blir du älskad, älska varmt tillbaka

 Blir du sårad, såra ej igen

 Blir du bortglömd, låt så vara

 säkert finner du en bättre vän"


I mitt förra inlägg skrev jag att jag grubblade över något. Jag kan berätta vad det var jag grubblade över. Jag har dejtat en kille några gånger på sistone. Den sista veckan hörde jag knappt ifrån honom och min magkänsla sa mig att något inte stämde. Jag hade rätt. Han ville inte fortsätta dejta mig.. Det var synd att han inte ville ge oss en chans att lära känna varandra mer, men han ville prioritera annat sa han.


Det var skönt att få reda på hur det låg till istället för att behöva gå och undra. Jag känner mig stark och mår bra ändå. Jag är en obotlig romantiker. Vet att jag har mycket att ge den som besvarar min kärlek. Han finns där ute någonstans fortfarande. I know so. I väntan på Honom fortsätter jag att njuta av livet. Skrattande 


"Idag är den skönaste dagen i år,

 vi glömmer i morgon, vi glömmer igår.

 En dag värd att leva vad önskar vi mer,

 om bara vi mottager allt vad den ger.

 Då upptäcks att livet helt underbart är,

 så ta vara på stunden, just nu och just här.

 Gör något av den, något du vill

 fyll den med mening för dej finns den till.

 Försumma ej chansen, du ångrar dej sen,

 för tiden just nu kommer aldrig igen.."


Appropå något helt annat. Jag har fått ledigt fredagen den 23 oktober! Då ska jag åka upp till Hudiksvall och delta för första gången i en dansmara som anordnas där. Läs mer här: http://www.giraffevent.se/. Jag har varit på dansmaran uppe i Ö-vik två gånger, åtta gånger har jag besökt dansveckan på Öland och fyra gånger dansveckan i Malung. Nu är det Hudikmara-tajm! Ska bli kuul. SkrattandeTungan ute


Kramzing från J



 
 
Ingen bild

Patrik

25 september 2009 22:59

Frukar man något , blir oftast resultatet bättre än vad man trodde innan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards