Direktlänk till inlägg 30 september 2009

En avkopplande solskenspromenad :-)

Av Jenny - 30 september 2009 15:30


Hellou!


Jag tog mig en härligt avkopplande promenad på lunchen idag. Solen sken på den blå himlen. Till en början kändes det lite småkyligt, men allt eftersom jag fick upp värmen av att gå, blev det riktigt skönt. När jag nästan var framme vid min arbetsplats igen var jag tvungen att ta av mig min fleecetröja. Hoppas att detta fina höstväder håller i sig. Cool


Jag tycker att det är så skönt att slippa stora staden Stockholm med all dess trafik och myller av människor. Har under dessa tre år som konsult fått uppdrag belägna i vår huvudstad. Enda undantaget var för exakt ett år sedan när jag jobbade på det där IT-företaget i en gammal herrgård en bit utanför Stockholm. Minns ni att jag då berättade att jag bland annat hälsade på några får i en hage på lunchrasten? Och att jag hittade ett konstigt tillhåll för uteliggare som var alldeles nerklottrat? Jag la in en bild i bloggen på det stället. Hua, minns fortfarande vad olustigt det kändes att befinna sig i skogen och stå på den där övergivna platsen. Obestämd En annan dag kom jag fram till en gammal grav. Det skrev jag oxå om här i bloggen..


Men det var då det. Nu jobbar jag oxå en bit utanför stan. Det var med glada steg jag promenerade cykelvägen fram på lunchrasten. Gick förbi en stor gård. Två fina hästar med filtskynken på sig stod där och tittade på mig när jag kom. Jag stannade till bara tre meter framför dom. Dom stod där så stilla och inspekterade mig. Jag pratade till dom med lugn röst. Dom spetsade intresserat öronen. Vilka fina djur dom är dom där totto-hästarna. Riktigt ståtliga. Glad Synd att jag är allergisk mot dom annars skulle det vara häftigt att prova på att rida någon gång.


Efter ett tag fortsatte jag min promenad och kom så småningom fram till en hage med en flock stora välmående kossor. Några av dom stod och mumsade hö, medan en del andra förnöjt låg i gräset tillsammans. Dom såg ut att ha det jättebra. Skrattande Det fanns en mellanstor kalv där oxå. Jättegullig var den! Har ni tänkt på vilka stora fina ögon kor har? Dom har snälla ögon på något sätt..


Ja, det var en riktigt skön lunchpromenad må jag säga. Glad


Usch, nu fick jag precis ett mail från min konsultchef. Där stod att mitt bemanningsföretag har lagt in om ett varsel igen. Rynkar på näsan Före sommaren varslade dom oxå. Då klarade jag mig. Jag blev inte uppsagd. Hoppas att jag klarar mig denna gången oxå. Det är tuffa tider nu..


Skänk gärna en slant till Rosa Bandet förresten. Se den lilla rutan här uppe till höger. Flört


Ta hand om er!


Kram från Jenny




    

 
 
Ingen bild

Patrik

6 oktober 2009 16:02

Jag gillar ditt sätta att beskriva din omgivning när du är någonstans, hur det ser ut och dina upplevelser.
Du skriver inte vad hästarna svarade när du snackade med dem, men jag misstänkter att de inte sa så mycket.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards