Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Fröken Städtagen och Fröken Pluffs!

Av Jenny - 22 november 2009 23:00


Sådär ja! Nu har jag fått lite nytta gjord här hemma. Jag har skakat alla mattorna och dammsugit ordentligt i alla skrymslen och vrår. Glad Har även släpat tre fulla kartonger med julpynt, plus plastgranen och julkrubban ned för tre trappor hemma hos min vän vars vind jag lånat för julsakerförvaring. Ut i regnet med allting, lasta bilen full, väl hemma igen släpade jag upp allting till min lägenhet. Jag ska inte börja julpynta hemma riktigt ännu, men det är ändå skönt att ha allting hemma. Allt julpynt befinner sig numera i min klädkammare. Det kliar i fingrarna på mig att sätta igång och "jula" till min lya. Det blir så mysigt och hemtrevligt med alla ljus, dom röda och gröna och glittriga julfärgerna, små tomtar och tomteflickor här och där. Ska även köpa mig fina julblommor! Åh, vad jag ser fram emot allt detta. Skrattande


Jag har sakta men säkert förvandlats till Fröken Pluffs! Pluffsig är just vad jag är nu. I can't deny it anymore. Jag väger mer än vad jag någonsin har gjort. Det konstiga är att jag faktiskt fortfarande trivs med min kropp. Hel-strange? Jag är inte tjock, men till och med mamma påpekade igår att jag inte får gå upp mer nu. ObestämdSkäms


Jag har ätit gott och enda motionen jag har fått dom senaste månaderna kommer sig utav dans och promenader. Mina biceps existerar inte längre.. eller jo, det kanske dom gör.. men isåfall måste dom ha blivit mjuka och halkat ner och satt sig under armen istället för på ovansidan! Hihi, nu överdrev jag faktiskt lite. Jag kände precis efter och konstaterade att så värst mycket gäddhäng har jag ju inte. Flört 


Ska man försöka sig ner till gymmet kanske? Får se hur pass pigg jag är efter jobbet imorgon.. Jag kommer att jobba ensam i receptionen så det kommer nog att bli full fart. Min väninna Agneta och jag har pratat om att vi ska försöka göra en gemensam action för att gå ner 5-10 kilo vardera till sommaren. Det innebär alltså att vi har ca 7 månader på oss. Det ska bli spännande att se om vi lyckas med våra intentioner. Tungan ute Mm, jag kan se framför mig hur jag strosar längs med stranden i min nya, fasta, vältrimmade kropp.. Asså, jag måste verkligen ta mig i kragen! Jag vill inte behöva skämmas i sommar. *himlar med ögonen och skakar eftertryckligt med huvudet fram å tebax* 


Ååååh, nu frågade han om hon vill gifta sig med honom! Jag tittar på Bridget Jones samtidigt som jag skriver i bloggen.. Jag älskar lyckliga slut! Skrattande Haha, snacka om att snabbt byta ämne! Men jag kom liksom av mig när min blick fastnade i filmen istället..


Nu måste jag gå och lägga mig. Klockan min ringer 05.15 imorgon bitti. Ingen Törnrosa-sömn för mig inte. Rynkar på näsan 


Avslutar inlägget med en skön låt med Enrique Iglesias. Nattiskramzingar!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards