Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Det är inte alltid så lätt att flörta..

Av Jenny - 24 november 2009 14:53


Det känns inte som jag mår riktigt hundra.. Har en molande huvudvärk och tycker att det är varmt.. Känner mig rentav snurrig. Lite småjobbigt. Jobbar själv hela eftermiddagen då min kollega är på hjärt- och lungräddningskurs. Vi kommer sedan att ha en defibrillator här i repan ifall om att någon skulle behöva få sig en omgång. Hoppas att den inte ska behöva komma till användning! Förvånad


Tycker ni att det är lätt att flörta förresten? Om jag träffar någon som flörtar med mig verbalt och jag själv är intresserad, så upplever jag det inte som så svårt att flörta tebax.. Likaså om jag ska flörta genom att skriva.. Det är inte heller så svårt. Men om jag däremot märker att någon tittar på mig från lite håll.. Då har jag såå svårt att möta den andres blick. Jag lixom tittar till lite snabbt och sedan tittar jag snabbt ner eller åt något annat håll. Men jag har ju hört och läst att man ska försöka möta den andres blick under lite längre tid och på så vis visa sitt intresse.. Man ska ju dock inte råstirra. Oooh, vad svårt det är. Skäms Jag vågar inte fånga den andres blick.. Och så ska man ju le lite kanske oxå... Glad Det är ju uppmuntrande vettja. Tungan ute Men jag är så blyg i detta fall.. Skäms


Är det någon som känner igen sig? Någon som har några flörttips att ge mig? 


Kram från mig Glad



 
 
Ingen bild

Patrik

25 januari 2010 10:44

Fortsätter min efterkommentering....
Kanske ingen ide att skriva "krya på dig" nu..så här 2 månader efteråt. Vi har också defibrillator här på uppdraget.. känns lite tryggt iaf.
I dans ska man ju ha kontakt med sin partner : grundregel. Sen ska man ju le, skratta, etc. Sen om det kallas för flört är ju individuellt. Från en utomståendes synvinkel kan det ju verka som alla är tillsammans med alla, när det flörtas, gnussas, foxas...
Rent privat tolkas jag nog själv som ganska "stram" och formell, något som jag kanske inte önskar men har det medi bagaget sedan uppväxten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards