Direktlänk till inlägg 4 juli 2009

När alla vännerna åkt hem..

Av Jenny - 4 juli 2009 20:55


Kom precis hem..


Vill inte vara hemma igen.. Vill tillbaka till Öland!


Har haft en underbar semestervecka! Helt klart den bästa veckan på hela året. Och nu är den slut.. Det känns så tomt inombords så det känns som om jag skulle kunna börja gråta.. Snacka om akut separationsdeppighet. Här har man under sju dygn omgivits av en massa underbara människor och fått uppleva en massa skoj. Sen kommer man hem, sätter sig i soffan och tittar sig lite sorgset omkring. Hoho! Var är ni? Det är så tyst.. Inga skratt, ingen musik, inga glas som slås ihop i en gemensam skål.. Ingenting. Det är bara jag, me and myself här. Nej vad tråkigt. *suckar*


Jag har under denna dansvecka dansat (såklart), festat, umgåtts, solat, badat, lekt, spelat instrument, sjungit, ätit och druckit en massa gott. Men vet ni vad jag saknar allra allra mest just nu? Jo, alla kramarna. Jag har upplevt så mycket värme, omtanke och uppskattning så jag tror knappt att det är sant. Det har varit som en dröm. Inte konstigt att man upplever sån saknad nu. Vem ska jag nu krama? Vem ska jag nu mysa med? Vem kan man titta på nu och le i samförstånd med? För ett dygn sedan var man en del av denna otroligt underbara värmande gemenskap. Jag har varit på denna dansvecka sju gånger förut, men har aldrig kännt lika stor saknad som jag gör nu. Kan man få för mycket av det goda? Nä, jag tror inte det. Man kan aldrig få för många vänner. Och.. man kan aldrig få för många kramar. 


Fan, vad jag saknar er allihopa! Alla underbara dansare. Socialare människor får man leta efter..


Tack för ett av mitt livs bästa veckor! <3


Snyft, nu kommer tårarna. Känner mig ensam. Jag skriver mer om ett tag när jag har återhämtat mig lite. Måste vänja mig vid att vara hemma igen. Jag överreagerar nog lite oxå pga att det har blivit väldigt lite sömn denna vecka. Jag har inte gått och lagt mig förrän kl 5-6 varje morgon. Det sista dygnet har jag även dragit på mig en redig förkylning med feber och rethosta.


Tack än en gång!


Pussar från Jenny




 
 
Ingen bild

Patrik

4 juli 2009 23:23

Ja du Jenny. Förstår precis hur det känns.
Ett verkligt bakslag att gå från en härlig ö med fest, musik, dans, människor o härlig samvaro till en instängd lägenhet men ensamheten som "Bästa vän".
Lev vidare på Ölands-feelingen genom att titta på bilder, ut o dansa, träffa folk o ta upp kontakter som etablerats under veckan.

Kram

 
Ingen bild

Jopin

5 juli 2009 13:51

Fast jag inte var på Öland i år så vet jag precis hur du känner. Fruktansvärt känsla av saknad; nästa ångest-lik. Men försök se fram emot alla andra trevliga evenemang som sommaren för med sig och vila bort din förkylning. Kramar, Joakim

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards