Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Grymt ånglokomotivstillstånd idag!

Av Jenny - 30 juli 2009 09:27


Godmorgon!


Idag är de ånglokomotivs-varning på undertecknad. Hur menar jag nu? Jo, ni kommer väl ihåg dom där gamla tågen som hade en ångmaskin som motor? Det tog ett bra tag innan dom tunga tågen fick upp farten efter att dom hade stått stilla. Så känner jag mig idag. Detta är en torsdag med låång startsträcka. Min kropp och mitt hjärnkontor gnisslar och knotar, frustar och stånkar. Vill inte vakna, ropar den. Undras om det hjälper att smörja maskineriet med olja? Neh, jag hoppar över oljesmörjningen och dricker en kopp kaffe istället..


Varför är jag då så trött? I have only slept two hours tonight.. *stön* Tvättstuga, telefonsamtal, provning av danskläder och en spännande bok är orsaken. Jag fattade ingenting när klockradion började skråla kl 5 i morse.. Va? Är det redan morgon? *znark* Hela bussresan och tunnelbaneresan in till jobbet satt jag och blundade. Jag sov inte, men ögonlocken orkade inte stå emot tyngdlagen under resan. *stirrar just nu med dimmig och grusig blick på dataskärmen*   


Bussen kom fram tidigt till tunnelbanestationen där jag skulle fortsätta min resa t-baneledes. Jag skulle ha hunnit med en tidigare tunnelbana om jag velat. Men jag satt kvar på bänken på perrongen och lät tåget fortsätta utan mig. Solen sken så underbart varmt och skönt på min hud. Jag satt kvar, blundade och njöt av att slippa stressa. :-)


Ikväll är det dans. Jag håller min dansnärvaro öppen än så länge. Vet inte om jag orkar dansa. Fast jag skulle vilja förstås. Vi får se hur jag gör.. Om jag dansar tänkte jag inviga mina nya baggy-jeans. Har aldrig haft såna jeans förut. Det är en annan klädstil än vad jag brukar ha. Men jag tycker att det är kul med lite förändring. Lite tuffare stil. Skoj! *ler*  


Igår blev jag bjuden på lunch. Åt lunch ute med min kompis Håkan. Jag var inställd på att betala min egen lunch, men det tyckte inte han att jag skulle göra. Han ville bjuda. Han är så snäll den mannen.


Jag är jätteglad å hans vägnar. Han har nämligen träffat en tjej för två månader sedan. Nu har dom bokat en timmerstuga uppe i Luleå där dom ska tillbringa en avkopplande och romantisk semester tillsammans. Åh, vad mysigt det låter! Jag sa till Håkan att jag håller alla tummar och tår att dom kommer att bli lyckliga tillsammans. <3 


När jag kom hem från jobbet igår slängde jag snabbt in tvätten i tvättstuge-maskinerna och sen snörade jag på mig mina nya joggingskor. På schemat stod Sissi-promenad. Jag gick ut till Sissi som stod utanför och väntade. Vädret var härligt och det var skönt att få röra på sig efter en dag framför dataskärmen på kontoret. Tack för promenixen, Sissi. Kul att se dig igen. *smile*


Har ni tänkt på vilka egenheter man kan ha för sig ibland? Jag har två grejor som jag bland annat brukar göra. T.ex trivs jag absolut inte med att åka baklänges på tunnelbanan, bussen eller tåget. Det är väl lite pensionärsvarning på mig i det fallet.. Gamlingarna vill ju oxå helst sitta med nosen i färdriktningen. Undras varför jag vill sitta framåt när jag åker? Har alltid velat det ända sen jag var liten. :-P


En annan egenhet jag har är att sitta skräddare i tid och otid. Det är ju bara såå skönt! Jag sitter skräddare så fort jag har möjlighet. I tv-soffan hemma, på kontorsstolen på jobbet i repan. Tur att det inte syns hur jag har benen under receptionsdisken/bordet. Är det däremot fri sikt under bordet får jag anstänga mig och sitta ordentligt.. ;-P  


Jag sitter skräddare just nu. :-D Lutar mig bakåt och drömmer mig bort litegrann.. Om ca två månader ska jag och Mia åka till Grekland (eller Spanien) på en veckas sol- och badsemester. Nu ska det bli av. Vi fick ju förhinder i våras så vi kom aldrig iväg då. Mmm.. Jag kan se det där härligt turkosa Medelhavsvattnet framför mig. Den blå himlen och dom vitkalkade husen.. Ah, längtar fett mycket!



Nu är det frukostdax här på kneget. Ska nog ta å surpla i mig en kopp kaffe till. Det borde göra susen för ånglokomotivs-tillståndet. *tummen upp*


Take care all of you..


Kram från Jenny :-D




   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards