Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Förskrumpningsprocessen har påbörjats!

Av Jenny - 30 juli 2009 14:10


Det börjar dra ihop sig så smått.. Soon I will be one year older. Dra mig sakta baklänges! Det känns som att det var igår som jag hade mitt stora 30-årsparty. Om några veckor fyller jag 31 bast. Tiden flyyyger fram!


31 år. *skakar på huvudet och gapar stort* Jag känner mig yngre än 31 år.. Peppar, peppar, inga gråa hårstrån ännu någonstans. En kompis till mig, Klaus, sa till mig för några år sedan att man ofta kunde avgöra om en person var över eller under 30 år.. Efter 30 börjar nämligen rynkor dyka upp under ögonen. Shiit, måste omedelbart rusa bort till spegeln och glutta. One sec........ *kutar iväg till badrummet*....... *kommer tebax med andan i halsen* Jooo, jag har fått två små tunna fina rynkor under vardera öga! Oh- oh.. Förskrumpnings-processen har börjat! :-o Jaja, jag är vid gott mod. Ingen idé att hänga läpp (det räcker ju med att huden under ögonen börjat hänga, fniss) ;-P


Födelsedag var det ja.. Jag är en jungfru. Så här stod det om mitt stjärntecken i Hemmets Journal:


Jungfrun


Du reser gärna, men föredrar kortare sträckor och då helst med någon du tycker om. Du hjälper gärna andra osjälviskt och gläds när andra får framgång genom din medverkan. Du är vaken och säker i din bedömning. Å andra sidan är du ibland obeslutsam. Du kommer dig inte för att göra vad du kanske borde. Samtidigt tycker du att det kan vara bekvämt. Även om du kan tycka att det är jobbigt med barn kan du stundtals vara riktigt lekfull. Skönhet och elegans betyder mycket för dig. Du är duktig på heminredning och skaffar dig själv en elegant och skönt inredd bostad. Du är lugn, full av självtillit, och har ett härligt harmoniskt sätt och du försöker så långt det är möjligt att inte stöta dig med din omgivning. Ditt sätt att kritisera andra kan säkert uppfattas som tjatigt och man tycker att du överdriver. Ibland ser du bara till detaljer och inte helheten – detta retar många. Att du inte kan ta ett beslut själv döljer du genom ditt omständliga sätt.


Dina bästa chanser


Din bästa färg bör vara ljusgrått, blått eller brunt. Din bästa sportgren bör vara löpning, cykling och promenader. Din bästa metall bör vara kvicksilver. Din bästa blomma bör vara krokus eller aster. Din bästa juvel bör vara onyx eller varför inte mineral/ädelsten som topas. Ditt bästa träd bör vara hassel.


-------------------------------------------


Hm, vad säger ni mina vänner som känner mig i verkligheten? Stämmer denna beskrivning in på mig? *smile* Skriv gärna en kommentar. :-D 


Baj baj och kram!



 
 
Ingen bild

Patrik

31 juli 2009 22:22

Åldern är bara en siffra som säger hur många år sen du föddes eller hur många år du levat. Det är inget mått på hur långt man kommit fysiskt eller mentalt . Gråa hår/ håravfall ( för män) /rynkor kan uppträda från 20-årsåldern och mycket ärftligt betingat . Tror inte folk "väljer partner" efter detta.
Horoskop: kul att läsa men ofta är de allmänt hållna så de passar för flera personer - Jag känner dig för lite för att bedöma dig som Jungfru

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards