Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Jenny - 2 juni 2009 11:45


Mätt som en plätt, det är vad jag är nu. Har just ätit en otroligt god räk-ciabatta från Panini. Riktigt mumsig var den, men ack så mättande. Tur att jag inte ska bege mig ut på lunchrast ännu på en timme. Har jag lite tid på mig att sitta här i repan och jäsa och smälta maten. *ler* Företaget som jag jobbar på den här veckan bjöd mig på den goda lunchsmörgåsen. Resten av den administrativa personalen har ett lunchmöte nu, så jag sitter och håller ställningen i receptionen så länge. Det går fint. :-)


"Man, gift dig med en ung fru så lever du längre. Den slutsatsen har tyska forskare dragit efter att ha studerat befolkningsstatistik i Tyskland. De kom fram till att den man som har en fru som är sju till nio år yngre minskar risken att dö i förtid med elva procent. Och är frun mellan 15 och 17 år yngre minskar risken med hela 20 procent. Forskarna tillägger dock att resultaten också kan betyda att de mest hälsosamma männen har lättare att attrahera en ung hustru."


Detta läste jag nyss i Aftonbladets nätupplaga. Hm, intressant, intressant. Nu vet ni det alla män, vilka brudar ni ska satsa på om ni vill leva några år längre. Lammkött ska det va´. *fniss* Undras om samma sak gäller för kvinnor? Lever vi oxå längre om vi är tillsammans med yngre män? Jag har faktiskt aldrig haft ett förhållande med en yngre man.. När man var runt 20 bast tyckte man att killarna som var yngre än en själv kunde vara rätt omogna och barnsliga.. Men numera när man har kommit upp i den otroligt högaktningsvärda åldern av 30 år, så kan man ju faktiskt egentligen börja spana lite på yngre guys oxå.. Nu har dom ju mognat till sig vettja.


Ja, vi får väl se vilken ålder mannen har, när väl kärleksblixten slår ner i mitt hjärta igen. Sooner or later uppenbarar sig Amor och perforerar my little heart again. ;-)


Kramelikramis




    

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards